Suzumar Startet 3.April.2009 Link til dette innlegget Startet 3.April.2009 http://www.bt.no/trafikk/article823628.ece Tipper noen har hatt litt puls, heldigvis gikk det bra. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 dette er en typisk situasjon hvor en AIS transponder vil være kjekt å ha... Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Mulligan Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Enig i det. Men småbåter flest har ikke det. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 jeg prøver bare å forsvare for meg selv min egen investering som installeres i morgen Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Mulligan Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Internkommunikasjon altså. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 (redigert) Denne ble lagt ut tidligere i dag på "Båtrelaterte nyheter"..... Redigert 3.April.2009 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 En seilbåt burde da greit slå inn på fergens radar uansett seilbåtens vikeplikt for nyttetrafikk. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 seilbåtens vikeplikt for nyttetrafikk. Jeg spør som så mange ganger før. Hvor står det. Hvilken paragraf? Sitér dette innlegget Link to post
-Matros- Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 skal ikke alle fritidsbåter vike for nyttetrafikk da? Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
Rune_12 Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Sjøveisreglene § 44 (de særnorske reglene) Ansvar mellom fartøyer. Lystfartøy og åpne båter som drives frem av årer, seil eller maskin skal mest mulig holde av veien for større fartøy, rutegående ferger og annen nyttetrafikk, når de passerer trangt farvann en sterkt beferdet lei eller et havneområde. Dette gjelder generellt i travle havner. Ellers skal en vike til styrbord uansett størrelseforhold. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 (redigert) Gjør oppmerksom på at det var tykk tåke i området da dette skjedde og detaljene rundt dette tror jeg ikke vi får før evt. fører av seilbåten forteller sin versjon..... Og som har blitt nevnt her tidligere så skal man ikke stole blindt på at båten vi har uten videre har såpass med radarrefleks på overbygg og i mast til at den vises tydelig.... Vi har en sjark her som har holdt på å bli pårent noen ganger i skodde før noen spurte om han visste han var synlig på radarskjermen.... Da det ble sjekket mot en annen sjark fikk han hakeslepp..... da kjøpte han den største radarreflektoren som den sjappen kunne skaffe... men om dette har noe å si for denne hendelsen, vel det er noe helt annet... Redigert 3.April.2009 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 (redigert) Sjøfartsdirektoratet er allerede informert om saken. Svar får vi nok om en stund når byråkratiet har fått fundert / konkludert seg ferdig. Inntil da blir det kun synsing Redigert 3.April.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.