Jump to content

Ferskvannspumpen stopper ikke

edo

Recommended Posts

Trykkpumpen min til ferskvannet har en tendens til å start når nivå i tanken er under halv, den starter etter en stund selv om det ikke tappes vann noen sted i båten, pumpen bare går og går som om den suger luft, jeg har sjekket slangen som går fra tanken til pumpe med tanke på at den suger falsk luft, kan ikke se noe galt her .

Dersom jeg åpner en kran tar pumpen tak og det kommer vann, når jeg da stenger kranen igjen stopper pumpen (for igjen å starte etter en liten stund).

Kan det være at pumpen står montert for høyt og at vanne i pumpen renner tilbake til tank??

Noen som har vært borte i tilsvarende problem??

Sollux 24 AC

Scand Baltic 29

Scand 360SE

Hvis du har en liten lekkasje i en av slangene som er tilknyttet ferskvannet, kompenserer pumpen dette ved å starte når den mister trykket. Jeg hadde en bitteliten lekkasje i en slangeklemme og hadde dette problemet. Sjekk alle slangeklemmer og koblinger. Det kan kun være snakk om et drypp i ny og ne.

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Mange trykkvasspumper har eit lite filter der vatnet kjem inn til pumpa. Dersom det er (nesten) tett så får ikkje pumpa pumpa opp nok trykk til at følaren som skal stoppa pumpa slår inn. Eg foreslår at du sjekkar dette. Filteret er ofta som eit lite fingerbøl og kan vera litt vrient å få ut. Eg har fjerna det for godt på vår pumpa.

Lykke til

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...