edo Startet 4.April.2009 Del på Facebook Startet 4.April.2009 Trykkpumpen min til ferskvannet har en tendens til å start når nivå i tanken er under halv, den starter etter en stund selv om det ikke tappes vann noen sted i båten, pumpen bare går og går som om den suger luft, jeg har sjekket slangen som går fra tanken til pumpe med tanke på at den suger falsk luft, kan ikke se noe galt her . Dersom jeg åpner en kran tar pumpen tak og det kommer vann, når jeg da stenger kranen igjen stopper pumpen (for igjen å starte etter en liten stund). Kan det være at pumpen står montert for høyt og at vanne i pumpen renner tilbake til tank?? Noen som har vært borte i tilsvarende problem?? Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
Figaro Svart 4.April.2009 Del på Facebook Svart 4.April.2009 Hvis du har en liten lekkasje i en av slangene som er tilknyttet ferskvannet, kompenserer pumpen dette ved å starte når den mister trykket. Jeg hadde en bitteliten lekkasje i en slangeklemme og hadde dette problemet. Sjekk alle slangeklemmer og koblinger. Det kan kun være snakk om et drypp i ny og ne. Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Salt Svart 4.April.2009 Del på Facebook Svart 4.April.2009 (redigert) Kan du ha en bitteliten lekkasje i trykkutjevningstanken eller i vannslangen fra vanntanken? Redigert: - se der, Figaro hadde samme tanker om dette Redigert 4.April.2009 av 'Salt' - JanP (see edit history) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
NilsPils Svart 4.April.2009 Del på Facebook Svart 4.April.2009 "pumpen bare går og går ..." Når pumpen ikke stopper igjen kan det kanskje ikke (bare?) være en liten lekkasje som er problemet? Hva med trykkbryteren? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Tox Svart 4.April.2009 Del på Facebook Svart 4.April.2009 Hei! Jeg hadde nøaktig samme problem, helt til jeg ble forb.... og åpnet hele pumpen, fant da en pakning som var vridd, og ikke tettet 100%. Etter dette fungerte alt, slik som det skal. Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 4.April.2009 Del på Facebook Svart 4.April.2009 Har hatt samme problem som deg... Trykkpumpen lever sitt eget liv og bare suger luft. Problemet hos meg var tett tank utlufting slik at det ble vakuum på tanken. Dette problemet kom kun når tanken var 1/2 full og mindre nivå. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
edo Svart 4.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2009 Takker for bra innspill, nå har jeg noe å jobbe videre med. Jeg vet at jeg ikke har noe lekasje "bak" pumpa, jeg har troen på at det kanskje er luftinga til tanken Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
Ask Svart 4.April.2009 Del på Facebook Svart 4.April.2009 Mange trykkvasspumper har eit lite filter der vatnet kjem inn til pumpa. Dersom det er (nesten) tett så får ikkje pumpa pumpa opp nok trykk til at følaren som skal stoppa pumpa slår inn. Eg foreslår at du sjekkar dette. Filteret er ofta som eit lite fingerbøl og kan vera litt vrient å få ut. Eg har fjerna det for godt på vår pumpa. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.