PAGURUS III Startet 4.April.2009 Link til dette innlegget Startet 4.April.2009 Under klargjøringen til årets påsketur oppdaget jeg at minstemann hadde skrudd på vannkranen før jeg hadde fyllt vanntanken. Jeg vet ikke hvor lenge pumpa fikk gå uten vann, men resultatet er uansett at pumpa går som normalt, men vannet kommer kun støtvis ut vannkranen. Trodde først problemet skyldtes luft i slangene, men nå har jeg forsøkt å suge ut luften, -uten resultat. Kan det være et skovelhjul eller impeller som er defekt inne i pumpa ? Og kan evt dette byttes ? Pumpa er en 12 V, 6,4 liters Shurflo trykkvannspumpe. PAGURUS II Sitér dette innlegget "Sommer... alltid!!!..." Link to post
SveinHa Svart 4.April.2009 Link til dette innlegget Svart 4.April.2009 De Shurflo pumpene jeg har vært borte i tåler å gå tørre i uker og måneder... Vil tro du har en litt løs slange på sugesiden slik at du hele tiden suger litt luft, da spytter det ganske godt. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Hilmar 2 Svart 4.April.2009 Link til dette innlegget Svart 4.April.2009 Ah, så det var deg jeg møtte på Borgen i formidag Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Gullfisk Svart 4.April.2009 Link til dette innlegget Svart 4.April.2009 har samme erfaring som SveinHa, når det gjelder tørrkjøring av disse pumpene. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Høres for meg ut som en trykbryter som slår pumpa ut og inn. Hadde det samme på et landbasert anlegg en gang. Da var det lufta som hadde lekket ut av trykktanken. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
PAGURUS III Svart 6.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2009 Takk for gode svar. Har funnet ut at det suges inn luft fra filteret, mao så er det en lekkasje i filteret. Vi ligger nå ute på Bolerne, og jeg har forsøkt å tette dette med vulk-tape. Det holdt èn dag, men nå har vi mistet vannet igjen. Som en nødløsning skal jeg nå forsøke å fjerne filteret og kople vannslangen (på en eller annen måte) sammen uten filter. PAGURUS II Sitér dette innlegget "Sommer... alltid!!!..." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.