Kodvaag Svart 10.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Ett lite spørsmål i forbindelse med dobbel førerstol....... Vil ikke den stolen som er "midt i båten" delvis dekke motorrom-luka? Hvis du legger inn bosted og båttype i signaturen din, så kanskje jeg poster et bilde eller to av løsningen i min båt... heheheh.... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Polarn Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Håper det kommer et nytt bilde av båten i morgen så vi får se fargen under ordentlig. Tar du aldri ferie du eller? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Hafrsfjord Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Hvis du legger inn bosted og båttype i signaturen din....... Vel..... hvis du husker din barnelærdom så burde iallefall ikke det første være noe problem , ellers så er mine problemer skjelden så viktige at de kan brukes i utpressingsøyenmed . Mvh. Hafrsfjord Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 10.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Håper det kommer et nytt bilde av båten i morgen så vi får se fargen under ordentlig. Tar du aldri ferie du eller? Pleier ikke skuffe dere med bilder jeg da? Ta ferie? Hva ellers tror du jeg holder på å gjøre båten klar til eller? Blåfargen på bunnen ble litt mørkere enn kalesjen og stripa. Men, maling blir jo lysere når den er tørket, så jeg håper det passer bedre i morgen. Er jo tross alt en del av bunnstoffet i baugen som skal være tørt til vanlig. :lol: Kunne kanskje spart litt på å bare male med vanlig husmaling der? Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Kodvaag Svart 10.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Vel..... hvis du husker... Eh, ja, du heter faktisk stedsnavnet... Men hvilken båt har du? I båten min så er den store motorluka delt i to, og laminert med en en finerplate under. Disse har jeg laget med overlapp, sånn at du må ta opp den bakerste luken først. (Overlappen er for å få bedre lyddemping) Man åpner lukene nesten 45 grader, så må man dra de litt mot babord, så får man den opp på høykant, og kan løfte de vekk. Har ikke noe godt bilde som viser dette, skal prøve å huske å ta et ved anledning... Jeg er faktisk kommet så langt i båtpussen at lukene er stengt for godt. Er bare litt smålakkering innendørs, og montasje av noen pianohengsler som gjenstår, så går den på sjøen. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Kodvaag Svart 11.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Ble jammen litt vel mørk blåfarge under, i forhold til det jeg tenkte meg. Godt det skal være under vann, så ingen ser det. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
jørn Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Kodvaag: Hva salgs primer har du brukt? Har du lagt strøken vått i vått? Driver med nedskraping av bunnen nå jeg også. Har ligget under båten i 5dager og fått bort ca 1,5m2 så nå har bestilt en som kommer å fjærner det for meg. Har kjøpt inn Maritim 2komponent primer og sort selvpolerende bunnstoff på samme sted. Jørn Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 11.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 (redigert) Jeg brukte godt verktøy til å fjerne bunnstoffet. (Min bror) Jeg har og kjøpt en 5 liter med bunnstoffjerner. Denne står uåpnet i garasjen. Glemte at jeg hadde kjøpt den... Flaks min bror ikke leser dette forumet... Primeren ble lagt på et strøk, så ventet jeg et par timer, og så la jeg på neste strøk, så ventet jeg tre timer til, så la jeg på bunnstoffet. Sto på boksene at det skulle gjøres slik. Primeren jeg brukte to hele bokser av Bunnstoffet jeg brukte en brøkdel av... Redigert 11.April.2009 av Kodvaag (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Kodvaag Svart 12.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Da var hele skroget, unntatt den blå stripa, og alle glatte flater på overbygget pusset med sandpapir. 1200 våtslip på "pussekloss" med klemmer for papir, og godt trehåndtak. Mye vann, svette og tårer. Den er allerede blank, og jeg har enda igjen å maskinpolere den. Påske "ferie" du liksom... :lol: Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Ruben Espeland Svart 6.September.2013 Link til dette innlegget Svart 6.September.2013 Hei, Ka brukte du som dørke plater i båten? Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 6.September.2013 Link til dette innlegget Svart 6.September.2013 (redigert) hvordan malte du stripen? skal male min på nytt på en Nidelv 26 Redigert 6.September.2013 av MR Swe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.