Kodvaag Startet 4.April.2009 Link til dette innlegget Startet 4.April.2009 Nå har jeg pusset og skrudd og handlet og stellt inni båten.. Et av probleme som gjenstår nå er låsing av cabindøra. Dvs, jeg ønsker ikke å låse denne, kun å lukke den, og hindre at den blåser/slingrer opp til åpen stilling. Sånn ser den ut innenfra: Slåen skal stå til venstre på bildet, det er bare en stor glatt plate der inni cabina. (foran dashbordet) Her er styrbord dørkarm, "låsen" må stå over koppholderen på det lille området... på innsiden er det god plass. Sånn ser døra ut innenfra i åpen stilling, brettet dobbelt og klikket fast i en holder i baderomsveggen: Sånn tenker jeg meg at "slåen" eller "låsen" må være, sett ovenfra: Noen som klarer finne noe jeg kan bruke på en nettbutikk, eller liknende? Trenger kanskje ikke være spesialutstyr for båt? Nå begynner varpussen å flaske seg, ikke mange detaljene igjen. Hadde jeg fått løst dette problemet hadde det hjulpet godt. Alle forslag mottaes med takk! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Kodvaag Svart 5.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Kanskje jeg må lage en selv? Hadde nok blitt finere med en fabrikklaget... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Jens_P Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 (redigert) En skyvedørslås kan muligens løse utfordringen. Reilen er en krok som huker tak i sluttstykket. Finnes et par på side 2 i denne katalogen. En mulighet kan være å montere låsekasse i/på veggen og sluttstykke i døra. Katalogen er fra baatland.no Redigert 5.April.2009 av Jens_P (see edit history) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
tcic1 Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Biltema har også en " lås " som jeg bruker på en lignende dør. Klikk deg inn på biltema - Biltema art. 86105 / 86106 - sylinderlås. Kjøp en pen treknott til ditt interiør - skjær et snitt i den og lim nøkkelen fast. Ser penere ut også - en bra løsning. Mvh tcic1 Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Siden du hadde lagt ut så fine bilder av innredningen/skott, hva har du gjort på teaken, så fin finish på den ? (det er vel teak ?) Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 6.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2009 tcic1 Den Biltemalåsen så akkurat perfekt ut, bortsett fra to ting: Den er ikke betjenbar fra begge sider, og den er låsbar. Det er en slags sånn låsehaspe jeg ville hatt, bare den hadde hatt betjening fra begge sider. Teaken er lakkert, der den er behandlet. Har igjen å matte litt, og lakke alt før sesongen. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
10ta9c Svart 6.April.2009 Link til dette innlegget Svart 6.April.2009 Maritim Nord har litt utvalg til fornuftige priser Dørlås. Har søkt noen timer på nettet etter dette selv. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Scand 360 dc Svart 23.September.2021 Link til dette innlegget Svart 23.September.2021 Kan noen hjelpe meg med denne? Trenger et slikt sluttstykke, som på bildet. Sitter i karmen inn på badet, i en scand 360 dc. 2005 mod. Hvor får jeg tak i det? Sluttstykke er 11cm langt, og 1.5 cm bred. Noen som vet? Har sendt forespørsel til agderboat. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.