Jump to content

Montere mast på 29ft båt, ø. hjelp/tips. (Tønsberg/Nøtterøy)

Khaoz

Recommended Posts

• 2 uker senere...

Nå har jeg et konkret spørsmål da tiden for sjøsetting nærmer seg.(igjen :crazy: )

Jeg er som sagt rimelig grønn når det gjelder seilbåt og alt som hører med...men jeg lærer underveis:)

Jeg hadde håpet at det var en med litt peiling som kunne sett over masten og det jeg har av tilbehør for å se hva jeg kan bruke og hva jeg må/bør bytte.

Litt kjedelig å finne ut ting som burde vært gjort mens masta lå nede når jeg endelig har fått den opp.

Båt og utstyr står lagret på vestskogen(nøtterøy).

Jeg jobber på båten hver dag denne uken så da hadde passet helt ypperlig om noen kunne ta seg tid.

Jeg betaler selvsagt for dette enten det du skal ha i kroner eller om du foretrekker, en knakende fin ankerdram :)

Den som evt måtte føle for å hjelpe en grønnskolling med seilelyst kan gjerne sende meg en IM.

There are two choices in life-Take it or leave it

• 2 uker senere...

Løfter denne tråden igjen :)

Da skal jeg sjøsette 1 mai. :sweat:

Kranbilen henter båten ca klokken 10 og jeg regner med å være i havna på Rosanes sånn 10.30-11.00.

For densom måtte føle for å veilede meg gjennom første masterigg (eller kanskje bare få seg en god latter :lol: ) så er det bare å møte opp.

Har du fremdeles mulighet for å ta en tur Enzo? :saint:

Gleder meg skikkelig...ble ikke tid til vask og polering av skrogsider, men det får jeg ta som en kosejobb når båten ligger trygt i båsen.

• 2 uker senere...

Tenkte jeg skulle avslutte denne tråden som heldigvis fikk en særdels hyggelig ende.

Etter utrolig god hjelp fra et av forumets medlemmer var "Indigo" klar for å sette seil allerede etter et par timer :D

Vi seilte den hjem i en god bris og det gikk over all forventning. Nå har vi allerede rukket mange små seilturer med båten og det å seile er ennå morsommere og lærerikt enn jeg hadde trodd :flag:

Kan det bli kjedelig i en seilbåt? Så lenge det er ihvertfall et minimum av vind så tviler jeg på det.

Legger ved et par bilder av båten etter at vi klappet til kai ved hjemmehavnen vår.

03052009008.jpg

03052009004.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...