Jump to content

Får ikke kalesjen rein

Pål`ern

Recommended Posts

Har dere noen tips til meg.

Jeg har en lys kalesje. Den er rein og fin på utsida, men på innside er den enkelte steder møkkete.

Jeg prøvde i går meg jordslagfjerner.

Sprayet på, og brukte en børste til og gni det inn. Lot det ligge en god stund, og skylte deretter av.

Når den nå har tørket, ser det ikke ut som den møkka på innsida har blitt noe særlig bedre.

Hva gjør jeg ?????

Heisann, ja jeg har svar til deg. Du trenger stor dunk, ca 200 liter, bland deretter bio tex riktig mengde. ta kalesjen oppi,beveg den forsiktig rundt oppi der så alt blir fordelt, la så til neste dag, spyl godt av kalesjen med hageslangen. vips , så er kalesjen din gullende ren. God sommer! :flag:

.......men på innside er den enkelte steder møkkete.

......... og brukte en børste til og gni det inn.

Det er vel litt skummelt å bruke børste på innsiden av kalesja. Det er på innsiden produsentens belegg ligger som skal holde kalesja tett. På dette belegget skal en være ytterst forsiktig med å bruke børster. Forsiktig bruk av en myk svamp er mye bedre dersom noe må brukes i rengjøringen av innsiden.

Redigert av jada (see edit history)
Heisann, ja jeg har svar til deg. Du trenger stor dunk, ca 200 liter, bland deretter bio tex riktig mengde. ta kalesjen oppi,beveg den forsiktig rundt oppi der så alt blir fordelt, la så til neste dag, spyl godt av kalesjen med hageslangen. vips , så er kalesjen din gullende ren. God sommer! :flag:

Denne er jeg med på, men ikke bruk ståltønne da de ruster og kan flekke kalesjen. Skaff deg en 200 liter plasttønne fra en bensinstajson.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Gjør som pålern, ei flaske på et stort badekar, ikke mer..skitten går av da , bare ved å røre forsiktig, la stå til neste dag, vips, spyl forsiktig av med dusjen.bruk rikelig med vann ved renspyling.Unngå for mye skrubbing,skal som sagt holde med bløtlegging natta over,.sitat slutt. :puke:

Jeg bruker også Bio Tex i badekaret, samt Biltemas kalesjerens og langkost etterpå. Men helt rent blir det uansett ikke, det er minuset med lys kalesje og helårsbruk av båten. Det blir uansett mye bedre, en form for kontrollert forfall dette her. Skal man bruke noe som får alt skitten vekk, så ryker sømmene og stoffet slites kraftig. Så her gjelder det å finne en balanse man kan leve med...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Hvor får jeg kjøpt bio tex? mat butikker?

Så det var endel forskjelige på google så hvem av dem er til å rense kalesja?

Redigert av Thomas Riis (see edit history)

Det perfekte liv inneholder sommer, sol, båt, damer og alkohol.

Har Biotexen neon negativ effekt på vinduer? F.eks. at de blir matte, eller "sprøere"?

Jeg hadde lys kalesje tidligere, og hadde samme problemer med å holde den fin. Nå har jeg kjøpt brun(!), Noe som egentlig passet veldig bra til min 80-talls Fjord. Holder seg litt finere lengre :yesnod: men måkeskitten viser litt for godt på en mørkere bakgrunn :headbang:

Fordeler og bakdeler med alt...

Redigert av KSE (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...