edibad Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Gleder meg til å se spinnakervideoen! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 (redigert) I det minste får jeg være førstemann til å publisere et bilde i denne tråden. Vi møtte gutta ytterst i Lysefjorden i grisevær (vind og regn) ca kl 14.45. Kvaliteten på bildene ble deretter. Men her er de altså - framme - og en halvtime senere var de på plass i Nordvik: Og et litt bedre bilde av mannskapet: Velkommen hem! Redigert 11.April.2009 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Capt'n Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 (redigert) Vel i havn nå Fanafjord? Edit: Ja nå ser jeg at Bergen dørk bekrefter det ja. Var det mange fremmøtte i kortesjen og på kaien? Beklager at det ikke passet for meg å ta båten ut å møte dere, hadde ekstremt lyst til det, men i blant så må "a man do what a man has to do", så i dag tok jeg tøfflene på Redigert 11.April.2009 av Capt'n (see edit history) Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Bergen dørk Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 (redigert) Det var nok kun oss og det var vel forståelig...ikke noe særlig båtvær (eller daycruiservær) i dag. Surt og regnfullt. Kan være at noen møtte de lenger inne - vi gikk i lag med de en liten stund, før vi måtte finne oss en lun vik og få i oss litt kaffe og mat. P.S: Nå har jeg lagt opp det som var i nærheten å se bra ut av bilder. Så får vi bare vente til Fanafjord kommmer med sine bilder og videoer. Redigert 11.April.2009 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
jupan Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Ser flott ut dette :) JRO Sitér dette innlegget Link to post
Capt'n Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 (redigert) Flott båt Fanafjord Gratulerer Tenker du er godt kjent med båt og utstyr nå etter en uke ombord. Det er en nyttig tur/erfaring før familien skal være med (men du må vel rydde litt nede etter gutteturen først ) Ønsker dere mange fine og kjekke turer og opplevelser med AIDA (hele familien) Har du L2 på VHF'en? Jeg lytter L2 (og 16) alltid når jeg er ute, så da kan det jo hende vi treffes en dag på sjøen.... må se skuta vettu Redigert 11.April.2009 av Capt'n (see edit history) Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Barlast Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Kjekt med bilete. Godt jobba, Bergen dørk!! Gratulerer med godt gjennomført seilas Fanafjord!!! Og gratulerer med båten!!! Sitér dette innlegget Link to post
Barlast Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Reknar med at vi får beskjed når spinnakertesten vert lagd ut på nettet!! Sitér dette innlegget Link to post
Estelle Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Velkommen hjem Fanafjord. Kjekt med bilde. Fin båt. Har vært artig å følge med på ferden. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Flott tråd som jeg har fulgt med stor interesse. Seilturen hørtes spennende ut og slike historiere får en motorbåteier til å lure litt på overgang til seil, men når jeg ser de flott bildene til Bergen dørk kom jeg på hvorfor jeg har lukket båt med flybridge. Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 (redigert) Vel blåst, Fanafjord! Spennende tråd, takk for at dere delte denne turen med oss. Dette ansporer til å prøve noe lignende, men med motorbåt dog. mvh JanS Redigert 12.April.2009 av JanS/Bamse (see edit history) Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
sailor Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Gler meg til bilete og video. BårdK og JanS; ein slik tur i motorbåt ville aldri gitt same opplevelsen! (Turen med motorbåt kunne naturlegvis vore kjekk likevel Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Med motorbåt ville man sansynligvis ligget værfast i mandal enda... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
BårdK Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Ikke umulig det nei. Seilbåter har uten tvil mange fordeler. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 12.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Da har jeg lagt ut en del bilder her. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Capt'n Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Flotte bilder Fanafjord. Ser ut til å ha vært en fin og spennende opplevelse. Frister til gjentagelse kanskje?? Sommerferie med familien til Oslo :-) Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
jupan Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Godt jobba :) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Mange flotte bilder! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Brizo Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Flott tråd dette her. God rapport for hjemseiling av ny kjøpt skute og flotte bilder. Det har vært spennende å følge dere på denne færden. Det er slike tråder jeg vil ha! Mvh Lang panne Sitér dette innlegget Link to post
Estelle Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Fine bilder Fanafjord. Nå kommer vel spinnakervideoen også snart... Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 12.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Da har jeg lagt ut video Desverre litt problemer med audio. Det håper jeg blir fikset i morgen. Igjen takk til alle fra Baatplassen som bidro til en vellykket tur. Astor som var den første som kjørte ut mot isen og ga tilstandsrapporter, Hilmar som stillte opp med isbryteren sin, Ask og RSL som lånte bort sjøkart til oss, Sonata 7 som var kjempeserviceinstillt i Sætre Marina, Bergen Dørk som kom tok oss godt imot i høljeregn i lysefjorden, og alle som skrev nyttige kommentarer om navigasjon og Wallas og som bare følgte med og koste seg. Det var en kjempefin tur! Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
jupan Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Staselig film :) Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Vil også takke Fanafjord for at han tok seg tid og bry med å holde oss sofaseilere oppdatert. Alltid spennende å lese om slike turer, og spesielt når man får jevnlige rapporter slik som i denne tråden. Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Tok bilde av seilern til Fanafjord en Halvtime før han kom å hentet den: Møtte deg aldri men håper du får glede av båten i mange år fremover! Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Capt'n Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Flott tråd, film, bilder, båt og tur. Fikk en fin seilopplevelse ser det ut til :-) Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.