SF Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Nei ingen Steyr. Dette er en grønnmalt Nissan SD33 på 3,3 liter og 120HK. Mener å huske at filteret hadde kapasitet til langt større motorer enn denne. Motoren stod i en tidligere båt jeg hadde som ble solgt for en tid tilbake. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Petterøe Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Nei ingen Steyr. Dette er en grønnmalt Nissan SD33 på 3,3 liter og 120HK. Mener å huske at filteret hadde kapasitet til langt større motorer enn denne. Motoren stod i en tidligere båt jeg hadde som ble solgt for en tid tilbake. He-he ante ugler i mosen en stund her ja! En av få grønnmalte Nissan dette vel? Hvilket filteropplegg bruker du på Steyr`n? Må vel fortsette å grave på nett for å prøve å finne opplysninger på fuelflowen på Mercruisern, hadde vært dumt å montere filtre med for lav kapasitet. Vet du forresten produsentnavnet på dette dobbelfilteret, og om vannutskiller kan monteres på disse filterne? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 (redigert) Motoren er egentlig en Chrysler marinisert Nissan og var vell oprinnelig gul. På Steyr'en bruker jeg "orginalt" opplegg med finfilter på motor og Racor forfilter med vannutskiller. Motoren ble installert av merke forhandler og det er de som har lagd dette opplegget. På Nissan'en opplevde jeg en gang for ofte tett filter og skiftet derfor til duplexfilteret. Når det er sagt viste det seg i ettertid at det egentlige problemet på denne motoren var en tett sil som satt inn på matepumpa. Tok litt tid før jag fant ut at det var en sil der Jeg husker ikke produsentnavn på duplexfilteret (men det kjenner vell bjorngb nå) du får filterpatroner med vannutskiller og avtapping i bunn. Filterpatronene ar av kurrant type og fås stort sett på de fleste marina. Redigert 10.April.2009 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
bjorngb Svart 12.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Ser ut som det er Hfilter som er preget på det. Det er en betegnelse 02DTG og ser ut for å passe med filter av type HWKU - to filter av typen Hengst H70WK02 fulgte med. Er det noen som vet hvor store partikler dette filteret skiller ut? Det ser ut til å være samme filter som maritim selger her Sitér dette innlegget Link to post
Petterøe Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Hadde slik filterholder i en Nimbus jeg hadde. De filterne jeg fikk med fra Maritim var det ikke drenering på. Det så ut som vanlige filtere. Forøvrig skjønner jeg ikke poenget med drenering om man har vannutskiller foran filterne. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 13.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 SF - har du festet filterfolderen rett på motor? Hvordan er det i forbindelse med risting? Når motoren min går på tomgang vigrerer den noe sinsykt... Jeg skal se om jeg kan få festet dette finteret utenom motor - skal ned i båten i dag og se etter løsninger... Jeg kommer til å bruke dette doble filteret som et forfilter Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 (redigert) SF - har du festet filterfolderen rett på motor? Hei, jepp jeg byttet ut orginalt Nissan filterhus med dette dobble filteret og monterte det på samme brakett rett på motoren. Det var lite vibrasjoner i denne motoren så jeg så ingen problemer med dette. Som tidligere nevnt så er dette en motor og båt jeg solgte for snart 3 år siden. Jeg har ikke allverden bruker erfaring med dette duplexfilterte da jeg solgte et halvt år etter montering. Jeg var også inne på tanken å bruke dette som forfilter men da jeg hadde problemer med å få tak i orginal filterinnsats til Nissan maskinen og duplexfilterte passet rett på samme brakett, byttet jeg ut finfilteret med dette. Redigert 13.April.2009 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
bjorngb Svart 13.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Jeg tenker å montere filteret mitt over motoren. Er det noen som har formening om det går eller ikke? Jeg tenker at fødepumpen min må "dra" dieselen opp en sløyfe før den kommer til selve fødepumpen... Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 19.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2009 Hva gjøres ang. lufting av forfiltre? Jeg tenker at dersom lufteskruene er åpne på forfilteret blir det bare sugd luft inn i systemet hvis jeg pumper med fødepunpen. Er det eneste alternativet en "manuell" pumpe som beskrevet av Dunga i #17?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.