Jump to content

Status bruktmarkedet for seilbåt?

Voff

Recommended Posts

Fortsatt virker det rolig på markedet. Noen selgere har begynt å sette ned prisene på båtene sine, denne Dufour 36 classic er satt ned ganske mye et par ganger nå:

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=23313151

Vi er i markedet etter båt i prisklassen 7-800 000 men trenger tre gode kabiner så Dufouren med litt merkelig forpigg faller nok ut.

Hmm... merkelig forpigg på Duforen. Hva er det som er merkelig med den ?. ) Bare nyskjerrig =

Redigert av Rastløs (see edit history)

Det er ofte problemet med båter rundt 35 fot når en skal ha tre kabiner. Jeg hadde før en Sun Odyssey 35, og selv om sengen i forkabinen var bred i hodeenden måtte en folde tærne i fotenden. Hvis du legger litt mer i potten kan du få denne, det er myye båt/plass for pengene (veldig romslig seng forut).

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Ja, det var det pengetreet som skulle grodd litt raskere i hagen da...

Nei, det stopper nok rundt 800 og da blir det vel noen kompromisser vi må leve med, i alle fall så lenge vi helst ønsker

a) Tre kabiner

b) Det meste av "komfort"-utstyr (ankervinsjer, telt, autopilot osv)

c) En så "ny" båt som mulig så vi slipper for mange dyre utskiftninger.

Denne er jo _nesten_ innenfor budsjett i alle fall.

Nå, ja. Det tok faktisk noen dager fra den ble satt ned til den ble solgt, men for all del, det viser at det er et marked når prisen blir riktig.

Vi fikk faktisk akkurat tilslaget på båt selv, så nå spinner jeg rundt her på kontorstolen! :cheers_wine:

Måtte litt opp over det vi hadde satt oss som ramme, men føler vi likevel fikk til noe bra med denne.

Gratulerer med flott båt.... :flag:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg synes det har vært kjøpers marked en stund nå. Men det er mange som har urealistiske forhåpninger på hva de kan få for båten sin, spesielt de fra 80-tallet eller tidligere.

Så jeg tror tror det fortsatt er mulig å gjøre mange godkjøp i høst. Mange båter som har ligget lenge ute på finn og gått ned og ned i pris.

Jeg slo til å kjøpte denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=23317564&folderId=1859577

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...