SteinarK Svart 4.August.2010 Del på Facebook Svart 4.August.2010 Fortsatt virker det rolig på markedet. Noen selgere har begynt å sette ned prisene på båtene sine, denne Dufour 36 classic er satt ned ganske mye et par ganger nå: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=23313151 Vi er i markedet etter båt i prisklassen 7-800 000 men trenger tre gode kabiner så Dufouren med litt merkelig forpigg faller nok ut. Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 5.August.2010 Del på Facebook Svart 5.August.2010 har vert i en båt med tilsvarende løsning i forpigg (first). Der fungerte det utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 5.August.2010 Del på Facebook Svart 5.August.2010 (redigert) tja .. har hatt min båt ute i en uke nå, den er en rimelig maxi 95, men har fremdeles ikke fått så mye som en mail eller en telefon.. Redigert 5.August.2010 av hallaron (see edit history) Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Rastløs Svart 5.August.2010 Del på Facebook Svart 5.August.2010 (redigert) Fortsatt virker det rolig på markedet. Noen selgere har begynt å sette ned prisene på båtene sine, denne Dufour 36 classic er satt ned ganske mye et par ganger nå: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=23313151 Vi er i markedet etter båt i prisklassen 7-800 000 men trenger tre gode kabiner så Dufouren med litt merkelig forpigg faller nok ut. Hmm... merkelig forpigg på Duforen. Hva er det som er merkelig med den ?. ) Bare nyskjerrig = Redigert 5.August.2010 av Rastløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HCO Svart 5.August.2010 Del på Facebook Svart 5.August.2010 Hmm... merkelig forpigg på Duforen. Hva er det som er merkelig med den ? Jeg synes forpiggen ser genial ut. De fleste forpigger er ubrukelige som sjøkøyer, men her kan man enkelt strekke litt seilduk og få en dobbel sjøkøye. I tillegg har jeg sans for langsgående pentry, selv om jeg vet det er delte meninger om det. Sitér dette innlegget /HCO H.C.'s seilbåtblogg Link to post
Framtia Svart 5.August.2010 Del på Facebook Svart 5.August.2010 Jeg skjønte heller ikke det med forpiggen. Hvis det er at sengen er på siden, så synes jeg det er en stor fordel fremfor en seng der en må krype inn over hodeputene. Man får gjerne også litt bedre plass til bena når løsningen er slik. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
HCO Svart 5.August.2010 Del på Facebook Svart 5.August.2010 Sitér dette innlegget /HCO H.C.'s seilbåtblogg Link to post
SteinarK Svart 5.August.2010 Del på Facebook Svart 5.August.2010 (redigert) Nå har jeg ikke vært i båten selv, men for meg ser den køya rett og slett alt for smal ut for to voksne mennesker. Ville tippe den var omtrent 100-110 cm bred. Tror jeg så det omtalt en plass også (husker selvsagt ikke hvor). Fyller akterenden med småttiser, så vi trenger plassen fremme selv :) Redigert 5.August.2010 av SteinarK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 5.August.2010 Del på Facebook Svart 5.August.2010 (redigert) Det er ofte problemet med båter rundt 35 fot når en skal ha tre kabiner. Jeg hadde før en Sun Odyssey 35, og selv om sengen i forkabinen var bred i hodeenden måtte en folde tærne i fotenden. Hvis du legger litt mer i potten kan du få denne, det er myye båt/plass for pengene (veldig romslig seng forut). Redigert 5.August.2010 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
SteinarK Svart 5.August.2010 Del på Facebook Svart 5.August.2010 Ja, det var det pengetreet som skulle grodd litt raskere i hagen da... Nei, det stopper nok rundt 800 og da blir det vel noen kompromisser vi må leve med, i alle fall så lenge vi helst ønsker a) Tre kabiner b) Det meste av "komfort"-utstyr (ankervinsjer, telt, autopilot osv) c) En så "ny" båt som mulig så vi slipper for mange dyre utskiftninger. Denne er jo _nesten_ innenfor budsjett i alle fall. Sitér dette innlegget Link to post
SteinarK Svart 9.August.2010 Del på Facebook Svart 9.August.2010 Så vidt jeg kan se er det fortsatt veldig få båter som blir borte fra Finn. Jeg ville tro det begynte å ta seg litt opp nå? Dufouren jeg linket til tidligere har også blitt satt ytterligere ned uten at den har forsvunnet på noen dager. Sitér dette innlegget Link to post
HCO Svart 13.August.2010 Del på Facebook Svart 13.August.2010 Dufouren jeg linket til tidligere har også blitt satt ytterligere ned uten at den har forsvunnet på noen dager. Den ble satt ned til 749', og brått var den solgt. Sitér dette innlegget /HCO H.C.'s seilbåtblogg Link to post
SteinarK Svart 13.August.2010 Del på Facebook Svart 13.August.2010 Nå, ja. Det tok faktisk noen dager fra den ble satt ned til den ble solgt, men for all del, det viser at det er et marked når prisen blir riktig. Vi fikk faktisk akkurat tilslaget på båt selv, så nå spinner jeg rundt her på kontorstolen! Måtte litt opp over det vi hadde satt oss som ramme, men føler vi likevel fikk til noe bra med denne. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 13.August.2010 Del på Facebook Svart 13.August.2010 Gratulerer med flott båt.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
alidal Svart 13.August.2010 Del på Facebook Svart 13.August.2010 det viser at det er et marked når prisen blir riktig. Det stemmer nok, og det ser ut for at prisen ofte må reduseres betraktelig hvis man skal få solgt fort. Reduserte selv 200.000 , (men det var motorbåt) og da ble den solgt uten problem... Sitér dette innlegget Link to post
TomEik Svart 13.August.2010 Del på Facebook Svart 13.August.2010 Jeg synes det har vært kjøpers marked en stund nå. Men det er mange som har urealistiske forhåpninger på hva de kan få for båten sin, spesielt de fra 80-tallet eller tidligere. Så jeg tror tror det fortsatt er mulig å gjøre mange godkjøp i høst. Mange båter som har ligget lenge ute på finn og gått ned og ned i pris. Jeg slo til å kjøpte denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=23317564&folderId=1859577 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.