Mulligan Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Jeg synes det er dyrt. En ny Bavaria 38 koster 930.000 levert fabrikk. Og før du får den hjem er den dyrere en fem@ils prisforlangende. +elektronikk +seil +++ Sitér dette innlegget Link to post
Voff Svart 8.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2009 (redigert) Og før du får den hjem er den dyrere en fem@ils prisforlangende.+elektronikk +seil +++ Ja, jeg vet der påkost men seil følger da normalt med i prisen? Legger man til 250 tusen og får ti prosent rabatt fra Bavaria (det får du; 10% på båt og utstyr ved kjøp før 31.Mai) har båten samme pris som 2004 modeller annonseres for brukt. Er forhandler villig til å gi ytterligere rabatt blir det ennå billigere. Jeg fikk ti prosent på min nåværende båt i rekordåret 2004 da de solgte flere båter enn hva forhandlere og importører klarte å levere..... Redigert 8.April.2009 av Voff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fem@il Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Jeg synes det er dyrt. En ny Bavaria 38 koster 930.000 levert fabrikk. I tillegg gir Bavaria nå mellom 90.000 - 300.000kr i rabatt ved kjøp av ny båt. Er du heldig får du litt hos forhandler også. Jeg betaler ikke over millionen for en 2003-2004 bavaria 38. Her sakset fra Seilas: For det første er prisen du her nevner levert fabrikk,og det tilkommer "minst 150-200.000 for å få den "vetugt"utstyrt,satt på vannet/levert/,med "nogenlunde seil" osv.osvSå du havnernok ikke langt unna 1.1. Og ikke minst kan du nok ikke sammenligne B38 2009 (som er en erstatter av B37 2005-2007)mot B38 2005.Mindre båt og en annen innredningsløsning. Det er nok mer relevant og sammenligne den nye B40,og da begynner prser på +-1.mill for en B38 skikkelig utstyrt fra 2005 å ikke være"hakkandes feil". Forøverig er jeg personlig av den oppfattning av at B34-36-38-39 er de desidert beste "seilmessig" båtene Bavaria har laget.(bare de blir utstyrt med noe bedre enn "standardseil") mvh fem@il Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 (redigert) Tror heller jeg hadde kjøpt meg en ny B35 med utstyr. Redigert 8.April.2009 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Voff Svart 8.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2009 Tror heller jeg hadde kjøpt meg en ny B35 med utstyr. Du er inne på noe der. Blir den kanskje ikke litt trang for lengre opphold? Ett sted må man sette grensen når det gjelder boltreplass. Tror jeg skal oppsøke nærmeste Bavariaforhandler etter påske. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Hvorfor absolutt Bavaria? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Voff Svart 8.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2009 Hvorfor absolutt Bavaria? Ikke absolutt Bavaria men de synes å gi mest båt for penga. Mest båt for penga ny og mest båt for penga brukt (i utlandet; ikke i Norge). Jeg ser noen Jeanneau SO 37 som er rimelige i utlandet og som kan være aktuell. Sitér dette innlegget Link to post
Amon-Ra Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Kanskje for å plage deg litt Sun Flyer Jeg var i 35`n på messa og den er absulutt verdt en titt. skulle vi komme på tanken å bytte ut vår 38. har fruen lagt inn ønske om 35`n. stor båt til å være så "liten". det eneste vi reagerte på var litt lite stueplass ut i karmen. kun på den ene siden. men da er det jo bare å ta med mindre "leamikk" Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 (redigert) Sun Flyer, har Jeanneau innerliner ? og er det i alle båtene ? 45DS, 50 DS ? Redigert 8.April.2009 av careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Sun Flyer Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Jeg har ikke noe mot Bavaria. Men det er synd man må opp i 42cr for å få en praktisk cockpit. Og så lukter det "rart" på badet i de fleste jeg har vært i.... Er ellers enig med fem@ail. Uansett hvordan man snur og vender på det får man mer for pengene på en brukt enn en ny. Man nærmer seg stygt millionen for en ny bav 35 med utstyr og levering, så jeg syns ikke det er noe godt alternativ. Mest-plass-for-pengene-prisen går heller til Beneteau Oceanis eller amerikanske Hunter. Når det gjelder plass og det å bo i båt, solgte jeg en sun odyssey 35 til en 50-åring i 2004. Han har bodd i den siden. Så du kan trygt vurdere båter i den størrelsen. I bo i båt er trangt uansett om det er 25 eller 50 fot. Hvis du har rette innstillingen og det bare er i perioder, kan du klare deg greit med en båt på 30-35 fot. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sun Flyer Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 (redigert) Sun Flyer, har Jeanneau innerliner ? og er det i alle båtene ?45DS, 50 DS ? Ikke noe særlig innerliner hos oss ihvertfall. Det er under motoren og badet som er en egen plastmodul. Stivheten i skroget gjøres ved hjelp av avstivere på langs og på tvers pluss at skottene oftest er laminert fast i skroget (men dessverre ikke i dekket). Har ikke gransket nye 45ds og 50 ds, men er lettere skeptisk. Kvaliteten på jeanneau gikk noe ned ca 2005/06 da de begynte å konkurrere ordentlig på pris med bav'ene (men det er min mening ). Ulempene med jeanneau er at det kan være vanskelig å komme til krokene når man skal holde den ren. Spesielt under dørken og i stuerom. Der er beneteau bedre. Bavaria syns jeg er like ille der som jeanneau. Du må bare studere en demobåt ordentlig i sømmene, så får du sett det du trenger å se (ikke på båtmesse). Når det gjelder kvaliteten på jeanneau kan jeg jo si litt. Har bodd i 3 båter siden 2003. Bruksmessig svarer de til forventningene og vel så det. Den jeg har nå er verdens herligste seilbåt i bruk (syns jeg). Men byggekvaliteten er ikke mer enn den bør være. Redigert 8.April.2009 av Sun Flyer (see edit history) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Hallaron Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Hvorfor absolutt Bavaria? Fordi det er så vanskelig å stave Jeanneau og Beneteau Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Enzo Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Det er lettere å stave ELAN og der får du mer for pengene Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Og der var jammen denne solgt. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 og mest båt for penga brukt (i utlandet; ikke i Norge). Jeg vedder en duggfrisk Hansa på at du ikke finner en bavaria som gir mer for pengene enn denne. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sydvesten Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 (redigert) Slett ikke noe dårlig pris på denne Elan båten... Kanskje en skulle sette seg på flyet til Kroatia ..... Er nok enig med Sun Flyer her og skulle vel også ta meg råd til en duggfrisk Hansa til han også... Drikker ikke slik skvip selv... Redigert 8.April.2009 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
blueline Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Solgte min Bavaria 30 cr 2006 mod etter 9 dager nå i vår. Fikk faktisk mer for båten enn det jeg har lagt ut. Har dog vært heldig med eurokurs og gjort en betydelig egeninnsats i montering av utstyr. Venter nå på vår nye Bavaria 35 som kommer fra fabrikken i midten av juni. Fikk 90 000 i rabatt og fast kurs på 8,5 så vi er godt fornøyd. Er også denne gangen moderat i forhold til hva vi får levert båten med. Rabatten vil bli brukt til å kjøpe det utstyret som "mangler". Jeg for min del koser meg når jeg monterer "dingser" i båten og har som målsetning at det skal være like bra/fint eller bedre enn en originalmontasje. Vår nye båt koster 875 levert i Danmark. Nå jeg er ferdig med den blir nok sluttprisen 950-1mill. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 ...og skulle vel også ta meg råd til en duggfrisk Hansa til han også... Drikker ikke slik skvip selv... Frekke samen... Disse kroatiabåtene går jo i charter, så hvorfor ikke ta en ukes seilferie i båten for sjekke om man liker den? Da oppnår man jo noe selv om det ikke skulle bli et kjøp òg... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sydvesten Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Hadde jeg visst med sikkerhet at vi reiser tilbake til Norge om 2 år, så hadde jeg nok tatt turen... kunne jo latt den ligge der og leid den ut til baatplassen medlemmer i mellomtiden... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
jupan Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Du kan jo leie ut til meg siden jeg er i manko på en fungerende seilbåt for tiden ;) JRO Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Den Elanen må være et godt kjøp. Etter min mening er den litt for stor og litt for langt unna. Men den får en jo til å tenke.. . Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Voff Svart 8.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2009 Den Elanen må være et godt kjøp. Etter min mening er den litt for stor og litt for langt unna. Men den får en jo til å tenke.. . Man kan tenke litt av hvert. Haugevis av båter i Europa fra 2000-2005; 37-40 fot; priset mellom 500k-650k. Bavaria 38 (2003-2004) ned mot 500 000 før pruting. Ennå er jo Euroen høy. Hvis krona styrker seg blir jo dette ennå mer lønnsomt! Sitér dette innlegget Link to post
Seiljåtten Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Alle som har kjøpt en ny seilbåt, eller kommet til det punktet da man har fått et pristilbud, vet at det er et stykke fra seilbåt til "utropspris", og ferdig utrustet. Forrige modell B38 er nevnt, og den ble solgt med nypris fra 950 000 og helt opp til 1,4 millioner. Har sett flere velutrustede på finn.no(nypris 1,3+). Det fine med Bavaria båtene er at man kan kjøpe dem til en hyggelig pris med lite utstyr, og selv investere i det utstyret man trenger. Selv har jeg investert en formue i min B38, og jeg må bare støtte fe@mail i at man får ikke båten min heller for de prisene man får en charterseilt eller dårlig utrustet B38 for. Uansett monterer jeg ikke utstyr i båten for å "investere", det handler jo om behov og lyst. Skal man sammenligne båter er det noen ting man må tenke på. -Hvordan har den vært brukt, og hva slags slitasje har det medført. -Transport,hk avgift,moms. (båt til 600 000 blir gjerne 800 000 før den momset og fortøyd hjemme) -Utstyrsnivå. Sitér dette innlegget Link to post
fem@il Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Haugevis av båter i Europa fra 2000-2005; 37-40 fot; priset mellom 500k-650k. Bavaria 38 (2003-2004) ned mot 500 000 før pruting. Ennå er jo Euroen høy. Hvis krona styrker seg blir jo dette ennå mer lønnsomt! Jøss,fortsetter du nå.så får du disse båtene gratis Sjekk heller litt seriøst hva disse båtene vil koste ferdig "momset/ fortollet" levert i norge og i hvilken stand,utstyr,ikke minst seil,og en drøssevis av punkter ,hva blir sluttsummen? Tror ikke diffen er så overvettes stor Noe kan det nok være,med en drøssevis av usikkerheter for de som måtte ønske det.Hadde det vært så enkelt å "spare 100 tusener" så hadde vel mange gjort dette? mvh femail Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.