Jump to content

Hvor får jeg kjøpt Silkolene 2-t olje i Moss?

Sinus_nor

Recommended Posts

Hei Sinus_nor

Jeg hadde en Johnson 115Hk 98 modell  som jeg gikk over fra Statoil til Silkolene olje. Årsaken var at motoren min med Statoil olje ble svart etter bare 1 timers tur. Fikk noen tips om Silkolene. Etter noen få timers bruk virket motoren vesentlig mjukere i gangen og den sotingen ble borte.

Nå har jeg en splitter ny Yamaha 150Hk VMax HPDI, den har gått på Silkolene Aqua Comp.

Link:

http://www.mxsouth.com/silkolene/silcheaqucmp.htm

Nå er motoren gått 9 timer og propelleren er like blank inne i eksosløpet som når jeg fikk båten.

Denne oljen kan bare anbefales på det sterkeste - jeg har prøvd flere typer oljer, denne er den beste. Det finnes en Silkolene Aqua Pro også, men den koster ca 250,- pr liter og er beregnet kun for Racing. Aqua Comp koster ca 100,- pr liter.

Så til ditt spørsmål - egentlig har ikke peiling, men min leverandør kan sikkert fortelle meg hvor han får oljen fra slik at jeg kan formiddle det til deg.

Gi meg en melding på om jeg skal gjøre noe?

:lol:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Ser at det er mange oljer som selges på mc-spesialisten, men hvilken bør jeg kjøpe?

Du bruker vel Aqua Comp? Men er ikke Aqua-2 Outboard bedre til utenbordsmotorer?

- 0738-305       AQUA PRO        

- 00015855       AQUA COMP 2-STROKE      

- 0723-367       AQUA-2 OUTBOARD OLJE    

- 0732Q304       AQUA-COMP 4 Ltr. SYNT.OUTBOARDOLJE  

Hei Igjen

Aqua Pro koster 271, - pr liter og anser denne som uaktuell.

Det beste alternativet når det gjelder smøring, rustbeskyttelse osv er Semi syntetiske oljer eller som noen kaller de Del syntetisk.

Da har du etter min mening bare et valg og det er:

Silkolene Aqua Comp - koster ca 98,- pr liter og er et utmerket produkt.

http://www.mxsouth.com/silkolene/silcheaqucmp.htm

Jeg kommer ikke til å kjøre på noe annen olje en denne på min nye Yamaha 150 Hk VMax motor.

Dersom du velger denne oljen så vil jeg anbefale deg å tappe av den gammle oljen du har igjen på tanken nå før ny olje fylles på.

Få høre hvordan det går. :eek:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...