litt peiling Startet 5.April.2009 Link til dette innlegget Startet 5.April.2009 Skipsregistrering i Nis-Nor: Er det noen som har gått igjennom denne prosessen ? Jeg ønske IM fra kun de som har vært gjennom dette. Og som kan gi meg helt nøyaktig hva som må gjøres og dokumenteres. Jeg vet det står mye på hjemmsidene deres, men ikke forståelig nok for meg. Hva er alle disse forskjellige nummere som må oppgis? Må man ha VHF kallesignal , for å få identitesbevis (bilvis)? Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 For å få identitetsbevif tar du kontakt med Sjøfartsdirektoratet - skjema heter KS-0194 B - du finner det på http://www.sjofartsdir.no under skjema. Da kommer det en statsrepresentant og måler båten din med målbånd. Så får du tilsendt en mal med et kallesignal som du må meisle/frese el.l. i båten. Du tar bilde av dette og sender en mail med bildene. Så får du identitetsbeviset i posten. Lenger enn dette har ikke jeg kommet, men jeg er i prosessen selv - ting tar tid. NIS-NOR har skjemaet KR-0012B på sine skjemasider. Du trenger ikke IMO nummer. CIN/HIN er skrognummer for din båt (dette finner målemannen fra Søjfartsdir - det står vist oftes på styrbord side på/nær akterspeiler). Håper det var litt oppklarende Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Hansen Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Fra 1. juli i år er det ikke lenger nødvendig med fysisk måling av båter under 15 meter. Da kan man i praksis klare hele registreringen selv. Måledataene skal i stedet for dokumenteres overfor Skipsregisteret. Dette kan gjøres gjennom byggebrev eller bilbrev fra produsent, godkjent CE-dokumentasjon/samsvarserklæring, annen erklæring fra produsent eller annen tilsvarende dokumentasjon som Registerfører finner å kunne godta. Hele poenget med målingen var vel bare å registrere at det eksisterte en båt. Sitér dette innlegget www.iver.no Link to post
S/Y Hansen Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Hvis du kontakter din kontaktperson i Skipsregistrene (avhengig av hvilken hjemmehavn du velger) vil du sannsynligvis få meget god forklaring på fremgangsmåte. Jeg importerte og registrerte min båt i 2005 og maken til service som den jeg fikk fra Skipsregistrene i den forbindelse, har jeg ikke sett i noen annen offentlig virksomhet, og knapt i noen privat heller. Følg denne linken så finner du kontaktpersonen din: http://www.nis-nor.no/NOR/Hjemsted.aspx Sitér dette innlegget www.iver.no Link to post
litt peiling Svart 6.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2009 Takker for svar. Snakket med nis-nor i dag. Veldig oppklarene og greit. 1. Det skal fylles ut BYGGESERFIKAT ( Bilbrev) fra verft/bygger til 1.eier. skjema KR0021 2.Fylle ut skjemaet BEKREFTELSE PÅ OVERDRAGELSE AV FARTØY mellom 1.eier og 2.eier. Skjema KR0024 3.fylle ut skjema SKIPSSKJØTE mellom 2.eier og 3.eier ( et mellom 3 og 4 eier , 4 og 5 eier osv) Skjema KR0020 4. ringe Sjøfartsdirektoratet for MÅLINGSANMELDELSE (oomåling av båt) Skjema KS0194 Dette faller bort fra 01.07.09, men da tar NIS/NOR over dette. De vil bl.a. kreve oppmålingspapirer fra bygger/verft De er utrolig behjelpelige!!! Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 8.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Også kom stoppet:-((((((( gjelder scand 1985 mod. Kan kun dokumentere eierforholdet tilbake til 1998, da båten igjen ble videresolgt fra Scand fabrikken. Har vært i kontakt med tidligere arbeidere hos scand, men ikke mye å hente der gitt;-) er ikke alle scand båtene CE-merket. Er det et register over disse registreringene? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Sliter med det samme bare for å registrere den i småbåtregisteret. Tiøl og med de må ha papir gjennom alle eierledd Tenk om en tidligere eier er død?! Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Fru Jacobsen Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Ti år tilbake holder det, men da må det settes inn en annonse i avisen under kunngjøringer. Om ingen har innvendinger da, kan den registreres etter en måned. Båten din trenger vel ikke CE-merking? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
litt peiling Svart 8.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Er det noen som tidligere på dette forum har satt inn en kunngjøringsannonse på dette temaet? Hva må annonsen inneholde? Fins det noe om dette på nettet? Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Her er et eksempel på slik kunngjøring. Du må åpne linken til pdf-dokumentet. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Sjeldenutpå Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Min trenger ikkje CE, men tenkte registrere den i småbåtreg for at myndigheter skal kontakte rett person om den ligger på rèk ein dag. Det er reg på en tidligere eier fra 1999, og han eg kjøpte av klare ikkje forstå kvifor han må oppgi kven han kjøpte av...... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Fru Jacobsen Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Er det noen som tidligere på dette forum har satt inn en kunngjøringsannonse på dette temaet?Hva må annonsen inneholde? Fins det noe om dette på nettet? Denne annonsen er det NOR som setter inn, veldig enkelt egentlig men det tar altså en måned ekstra Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
litt peiling Svart 8.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 hvor vanskelig kan dette være? å finne tilbake til første eier i 1985 !!!!, "ikke 1598 liksom" Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 8.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Trenger ikke CE- merking. Men kostnad med tinglysning er 3.000,- til 10.000,- :-(((( og selvfølgelig tiden... ;-( Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 18.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2009 Ting tar tid Jeg mangler fortsatt byggebrevet fra scand boats, for å få registrert båten i nis-nor. Jeg har hatt kontakt med rep i scand boats, men gir nå snart opp! Har holdt på i over 3 uker (hver dag) for å få en underskrift. Jeg var i kontakt med de på torsdag, da garanterte de at byggebrevet var sendt til nis-nor. Men nei, det var ikke sant!!!!! Jeg har ikke motatt noe og det har heller ikke nis-nor. Viss jeg noen gang blir ferdig med denne prosessen, da skal jeg aldri igjen begi meg inn på å registrere en brukt båt i nis-nor registret. Kjempe service av nis-nor, men "ræva" av scand boats tidligere eiere. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 18.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2009 ...Har holdt på i over 3 uker (hver dag) for å få en underskrift....Ikke for å være vemmelig men jeg brukte et år på å få båten min meldt UT av skipsregisteret i Puerto Rico. Der måtte trykk på diplomatnivå til før det gikk i boks. Den måtte ut derfra før den kunne komme inn i NOR. Så, joda, ting tar tid... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
kriftian Svart 6.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 prøver å bumpe denne tråden med et spørsmål: Hva om båten er selvbygd eller verftet ikke eksisterer lenger? Sitér dette innlegget Link to post
Storkveito Svart 20.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2018 litt peiling skrev On 6.4.2009 at 13.47: Takker for svar. Snakket med nis-nor i dag. Veldig oppklarene og greit. 1. Det skal fylles ut BYGGESERFIKAT ( Bilbrev) fra verft/bygger til 1.eier. skjema KR0021 2.Fylle ut skjemaet BEKREFTELSE PÅ OVERDRAGELSE AV FARTØY mellom 1.eier og 2.eier. Skjema KR0024 3.fylle ut skjema SKIPSSKJØTE mellom 2.eier og 3.eier ( et mellom 3 og 4 eier , 4 og 5 eier osv) Skjema KR0020 4. ringe Sjøfartsdirektoratet for MÅLINGSANMELDELSE (oomåling av båt) Skjema KS0194 Dette faller bort fra 01.07.09, men da tar NIS/NOR over dette. De vil bl.a. kreve oppmålingspapirer fra bygger/verft De er utrolig behjelpelige!!! Noen som vet om det er samme krav i dag som nevnt over? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.