Jump to content

Er det noen som kjenner til Unique 900?

Lom

Recommended Posts

Så vidt jeg husker, så var denne testen av en Unique 833.

Fikk meget god omtale. spesielt om tre/teak arbeidet i lugar osv.

Jeg har selv eid en Unique 833, og var meget fornøyd, i den satt en TAMD 30, og dette fungerte meget bra.

Båtene er bygd i Skjeberg, men gikk konkurs noen ganger før de helt la ned i -2000??

Unique var drevet av en Polakk, Russer??, men jeg husker ikke navnet.

Ok da tok jeg feil. men husker i hvertfall også at omtalen av den var ganske bra

Så vidt jeg husker, så var denne testen av en Unique 833.

Fikk meget god omtale. spesielt om tre/teak arbeidet i lugar osv.

Jeg har selv eid en Unique 833, og var meget fornøyd, i den satt en TAMD 30, og dette fungerte meget bra.

Båtene er bygd i Skjeberg, men gikk konkurs noen ganger før de helt la ned i -2000??

Unique var drevet av en Polakk, Russer??, men jeg husker ikke navnet.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Min far har en unique 9000. tror denne er ganske lik som 900. Han er meget fornøyd med sin båt. Eneste minuset bortsett fra at den har hekkagregat er som jeg har forstått at den er fæl til å slå i motsjø. Båten ble "ny" når han fikk montert trimplan og muligheten for å legge nesa litt ned i motsjø. Har skjønt det sånn at uniquen var ganske dyr i forhold til lignende båter da den ble laget og derfor ingen stor suksee. Tror unique boats (eller hva firmaet het) hadde mange meget mistenkelige branner og konkurser på 80-90tallet. Men så vidt jeg husker var uniquenavnet oppe å gikk igjen bare for noen få år siden med en 30+fots båt. Så forøvrig veldig pen ut.

Hvis ikke jeg blander med en annen båt, står det i testen fra Båtmagasinet at båten er rank, og legger seg mye på siden med en mann på dollbordet. Får ikke dette til å stemme egentlig i det hele tatt. Den har relativt store pontonger på siden av kjølen i bakkant Omtrent som en RIB. Det er også noen profiler på siden av båten som begynner akurat der man ligger med hodet i midtkabinen, noe som forårsaker endel klukking når man skal sove hvis det er litt krusninger på vannet. Koselig sier noen, iriterende sier andre!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...