Sun Flyer Startet 6.April.2009 Del på Facebook Startet 6.April.2009 Hei, Jeg skal skifte olje. Har tidligere alltid brukt olje med betegnelsen SAE10W40 på slike motorer. Men jeg fant et datablad i båten der det påstås at man skal benytte SAE15W40 på denne motoren. I båten (som tidligere har gått i charter) er det en kanne med olje SAE10W40 som jeg tenkte å benytte. Tipper det er den som er på motoren akkurat nå. Hva tror dere? Fortsette med 10W40 eller gå over til 15W40? Hva er egentlig forskjellen? Motoren er fra 2002 og er gått 3000 timer. mvh Viggo Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
880 Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 Har du sjekket her ? Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Sun Flyer Svart 6.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2009 Tok en sjefsavgjørelse og gikk for 15w40. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.