Jump to content

Montering av autopilot Simrad TP22

Godværseileren

Recommended Posts

Når jeg kjøpte min 29 fots seilbåt fulgte det med en rorkultpilot av typen Simrad TP22. Det var montert fester for piloten i båten, men selgeren sa at piloten ikke var brukt (og i alle fall ikke av han).

I år tnekte jeg å ta piloten i bruk, og får et problem. I monteringsanvisningen står det at det skal være 595 mm mellom de to festene (sidefeste og rorkultfestet) når rorkulten står midtskips. I min båt er det 910 mm mellom disse festene. Jeg ser i manualen at det selges diverse ekstrautstyr og forlengelser som kan benyttes.

Er det noen som vet noe om disse autopilotene, og som vet hvordan dette bør håndteres? Er det sånn at det må benyttes ekstrautstyr med mindre båten passer akkurat til målet 595 mm? Dette høres litt rart ut i mine ører...

Er det eventuelt noen som vet om simrad forhandlere i Stavanger-distriktet som kan være til hjelp?

• 5 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...