Godværseileren Startet 6.April.2009 Link til dette innlegget Startet 6.April.2009 Når jeg kjøpte min 29 fots seilbåt fulgte det med en rorkultpilot av typen Simrad TP22. Det var montert fester for piloten i båten, men selgeren sa at piloten ikke var brukt (og i alle fall ikke av han). I år tnekte jeg å ta piloten i bruk, og får et problem. I monteringsanvisningen står det at det skal være 595 mm mellom de to festene (sidefeste og rorkultfestet) når rorkulten står midtskips. I min båt er det 910 mm mellom disse festene. Jeg ser i manualen at det selges diverse ekstrautstyr og forlengelser som kan benyttes. Er det noen som vet noe om disse autopilotene, og som vet hvordan dette bør håndteres? Er det sånn at det må benyttes ekstrautstyr med mindre båten passer akkurat til målet 595 mm? Dette høres litt rart ut i mine ører... Er det eventuelt noen som vet om simrad forhandlere i Stavanger-distriktet som kan være til hjelp? Sitér dette innlegget Link to post
Godværseileren Svart 14.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Ettersom det var påske da denne ble postet velger jeg å løfte den opp litt. Det må da være noen på dette fantastiske forum som vet noe om dette...?? Sitér dette innlegget Link to post
HCO Svart 16.September.2009 Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 Hei, Fant du ut av dette? Jeg ser Nelson Marine har "opphørssalg" blant annet på TP22, og vurderer å kjøpe en slik til min 22-foter. Sitér dette innlegget /HCO H.C.'s seilbåtblogg Link to post
2nd Trikker'n Svart 16.September.2009 Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 TP22 ser ut som Simrads svar på AH 1-2OOO. Jeg har i mange år brukt AH 800, gammel og ny AH1000. ER TP22 like bra så blir du fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
La Digue Svart 16.September.2009 Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 Kan du gi en link til denne autopiloten på opphørssalg? Hei, Fant du ut av dette? Jeg ser Nelson Marine har "opphørssalg" blant annet på TP22, og vurderer å kjøpe en slik til min 22-foter. Sitér dette innlegget Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den! Link to post
HCO Svart 16.September.2009 Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 Dersom du lover å ikke kjøpe den siste, så... finn.no Sitér dette innlegget /HCO H.C.'s seilbåtblogg Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.