1975david Startet 6.April.2009 Link til dette innlegget Startet 6.April.2009 Hei! Begynner å bli litt desperat etter å skaffe meg en båtplass. Hvor stor plass krever en skjærgårdsjeep som er 205cm bred? Har fått muligheten til å få en plass som er 210cm Vil det være umulig å benytte en så smal båtplass til denne båten, eller hva mener dere? Båtplassen er på en flytebrygge. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 6.April.2009 Link til dette innlegget Svart 6.April.2009 Nå er vel båten bredest på fenderlisten og flytebryggen er nok lavere enn dette men det blir veldig trangt , det blir ihvertfall ikke plass til fendrer og bryggeanlegget har nok regler for hvor mye man skal ha å gå på i den aktuelle brygga Sitér dette innlegget Link to post
Frank Allan Svart 6.April.2009 Link til dette innlegget Svart 6.April.2009 Hei. Pass litt på her. Noen marinaer operer med plass bredde og da menes ofte fra center til center på uterigger. Noen operere med lys åpning, faktisk bredde, personlig så synes jeg det er det mest naturlige. Sitér dette innlegget Link to post
1975david Svart 6.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2009 Takk for svar. Tror det blir for liten plass. Lysåpningen er 210. Får nok søke videre. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 6.April.2009 Link til dette innlegget Svart 6.April.2009 Lesestoff lignende tråder https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=33521 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=25913 Men det er litt vesentlig om havnen er smul eller ikke. Hvor jeg ligger nå er det endel bølger fra nyttetrafikk og jeg ville aldri ha ligget i en bås hvor båten lå "kilt" fast i båsen. Min forrige båtplass var så smul og usjenert at det ikke hadde gjort meg noe å ligge i en trang bås Sitér dette innlegget Link to post
1975david Svart 6.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2009 Takk for linkene. Virker som om de som har litt større båter, kan klare seg med litt mindre klaring siden fenderlista da kommer høyere over utsikkeren/flytebrygga. Min skjærgårdsjeep er desverre på sitt breieste i samme høyde som brygga. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 6.April.2009 Link til dette innlegget Svart 6.April.2009 Hos oss er maks bredde lysåpning minus 10%. I en 2,5meters plass kan du ha båt med maks bredde på 2,25 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.