Jump to content

Motorseiler Selfa 32, noen som kjenner denne?

rolk

Recommended Posts

• 2 uker senere...

Kjenner ikke akkurat den båtmodellen, men jeg har stor forkjærlighet for konseptet motorseiler.

Denne du henviser til her ser for meg ut til å være et godt kjøp. Forholdsvis billig penge for en 32 foter.

Motoren burde du ikke tenke på da den var en 1997 modell som er godt veldig lite.

Jeg har selv en 1984 modell motorseiler på 32 fot med en Perkins som har gått 4000 timer. Den går som en klokke helt sikker like mange timer til før jeg har tanker om å gjøre noe med den. Min filosofi, skru aldri på en motor som er i orden. Kun vanlig vedlikehold. DET MÅ gjøres.

I en motorseiler har du boplass i hele skroget og uteplass på hele dekket. Styreposisjon ute og inne. Du ser ut av vinduene til sidene og ikke rett til himmels som i en seilbåt. Er du mer motormann enn seiler men er ute i dårlig vær så er det bare å dra ut litt duk så går skuta som på skinner.

Jeg er litt forundret over at nå som trenden er blitt at en del går over til seilbåt i steden for cabincrusere på grunn av bedre boforhold og bedre økonomi at de ikke da heller går for en motorseiler. Ser jo ut til at mange av de som går over til seilbåt, kjører for motor. Det aller beste konseptet er da motorseiler.

Vil absolutt anbefale deg å kikke nærmere på den motorseileren.

:cheers:

Båttypen er fin, etter min mening og byr på god plass, til tross for en tradisjonellt skrogfassong. Likte utseende og den ser ut til å være godt vedlikeholdt. En båt til å bli glad i!

Eneste innvending mot akkurat denne Selfa'en ville, for meg, være rigg-typen.

Er du sikkert på at du vil "baske" med en forholdsvis tungvindt og rimelig komplisert (Mesan i tillegg til storen) gaffelrigg? Har du erfaring med slikt. Selv jeg, som har seilt i 20 år med bermuda-rigg, ville være skeptisk til en gaffelrigget båt. Du skal tross alt sette, balansere, håndtere og mot slutten av turen også berge 4 stk. seil, hvorav1 er på rull. Dertil trengs det en del hender...

Men det har du kanskje allerede tenkt gjennom?

:seeya:

Lykke til med valget!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...