sukram Startet 8.April.2009 Link til dette innlegget Startet 8.April.2009 Hei alle båtplassen medlemmer! Kjøpte meg ifjor en Alicraft på 16 fot, men er svært usikker på hva modellen heter. Jeg har fått antydet at det kan være Norfun eller Norspeed. Kanskje noen her inne vet? Båten ser iallefall slik ut: Kanskje ikke den stiligste ungdomsbåten? Men utrolig praktisk! Kjenner noen til vekt, maks. antall personer osv? All informasjon mottas med takk! Markus Sitér dette innlegget Båt: Alicraft 16 fot 83mod - Motor: Suzuki DF40 07mod Båtførerbeviset Link to post
horg Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 (redigert) Er nok en Norspeed 16, Bygget av Ali-Craft AS, konstruert av Odd S Simonsen. Lengde 4,8m Bredde 1,85m Dypgående 0,6m Vekt 350 kilo. Motor fra 20 til 65 hk 6 sitteplasser 2 køyeplasser Link til maken båt, så kan du sammenligne Redigert 8.April.2009 av horg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sukram Svart 8.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Jeg har allerede søkt litt på nettet, og undersøkt diverse annonse sider. Følge denne nettsiden så kan båten være en Norfun, se bilde øverst til venstre. http://home.c2i.net/jarhans/page2.html Ingen her inne som har vært tidligere eier av en slik båt? Sitér dette innlegget Båt: Alicraft 16 fot 83mod - Motor: Suzuki DF40 07mod Båtførerbeviset Link to post
gammabusa Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Hei du, kan det være så enkelt som at båten ble solgt både som Alicraft Norfun noen år og som bare Norspeed 16 andre år? I et gammalt båtblad jeg har står bare Norspeed 16.........?? Sitér dette innlegget Link to post
sukram Svart 9.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Hei du, kan det være så enkelt som at båten ble solgt både som Alicraft Norfun noen år og som bare Norspeed 16 andre år? I et gammalt båtblad jeg har står bare Norspeed 16.........?? Ok! Båten er en 83 modell, når er ditt blad fra? Sitér dette innlegget Båt: Alicraft 16 fot 83mod - Motor: Suzuki DF40 07mod Båtførerbeviset Link to post
gammabusa Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 mener bladet mitt var fra 81 eller 83, skal sjekke om noen uker når jeg er hjemme igjen...... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.