Ingar Startet 8.April.2009 Del på Facebook Startet 8.April.2009 http://www.bateieren.no Synes dette er så vilt at jeg må advare dere før noen evt. går i 'fella'. Sjekk de medlemsbetingelsene: databasen driftes av BÅTEIEREN.AS som har alle rettigheter til produktet og innholdet. . . Som medlem av BÅTEIEREN.AS er jeg innforstått med at medlemsregisteret kan stilles til disposisjon for forbundets samarbeidspartnere. Disse vil kun være bransjerelaterte aktører som vil fylle betingelsene om et bedre båthold. I tillegg skal de ha kr500 i året i 'medlemsavgift'. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 .....Som medlem av BÅTEIEREN.AS er jeg innforstått med at medlemsregisteret kan stilles til disposisjon for forbundets samarbeidspartnere. Disse vil kun være bransjerelaterte aktører som vil fylle betingelsene om et bedre båthold. I tillegg skal de ha kr500 i året i 'medlemsavgift'. Ikke så negativ Ingar - det kan jo være at noen synes at innboksen deres er så tynn at de gjerne vil kjøpe seg noe spam for ikke å føle seg glemt Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Camor Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Hei, hei. 250,- for første året hvis du melder deg inn i dag !! Og videre 499,- i året for en båtplass på internett For en forretningside nå når det er manko på båtplasser Har allerede lastet ned et bilde av en Princess jeg tenkte å legge der Men mye har gått før så vi får ønske dem lykke til. MVH Morten Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 (redigert) Nå står det vel også man kan reservere seg mot reklame-relaterte mails, dermed bør spam-problematikken være mindre. Men når det er sagt - det forutsetter i så fall at de "samarbeidspartnere" som mottar data faktsik respekterer dette. Og det er jo slett ikke sikkert... Sitat: "Medlemmene kan reservere seg fra å motta tilbud pr registrert mail / sms. Dette gjøres i det utvidede registreringsskjema som fylles ut etter at man har åpnet sitt medlemskap." Men misforstå meg rett, at det koster 500 å være medlem høres helt sprøtt ut hvis noe enkel kartotekføring er eneste man får for denne prisen. Man skulle jo ha fått betalt i stedet... Redigert 8.April.2009 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 8.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2009 Ja, en fantastisk forretningsidé. Først får man betaling fra medlemmene og siden betaler leverandører for å kunne spamme dem. At jeg ikke kom på dette før.... Ronald: Kommer an på hva de ligger i å motta tilbud da, er f.eks. er en generell reklame for et firma for tilbud å regne? Man må også vente til etter at man har tegnet seg som medlem før man får se hva det ligger i denne reservasjonsmuligheten. Normalt er jo slikt noe man krysser av for i en registreringsprosess. Her på BP er valget "motta epost fra Admin" avslått som default. Uansett sender vi aldri strømpost til medlemmer, kun i de tilfelle der de kontakter oss pr strømpost. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Men mye har gått før så vi får ønske dem lykke til. I følge enhetsregisteret så driver "foreningen" Engroshandel med sports- og fritidsutstyr, spill og leker, så mulighetene er mange Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Jeg tok en liten titt på siden der for å se kontaktinformasjon siden jeg lurte litt på hvem som drev dette, men det var vist dårlig med den slags opplysninger på siden deres, kun en epostadresse. Jeg ble litt skeptisk og tenkte at kanskje eieren bor i Sveits Kvitteringer og logbok er da mer verdt enn dette? Dyrt var dette også!! Noen vil vel tjene inn litt lettjente penger. Her er hva jeg fant i Brønnøysund: Organisasjonsnummer: 993 846 317 Navn/foretaksnavn: BÅTEIEREN AS Organisasjonsform: Aksjeselskap Forretningsadresse: Lindgaardsgate 43 3213 SANDEFJORD Kommune: SANDEFJORD Postadresse: - E-postadresse: e@tintin.at Internettadresse: www.bateieren.no Telefon: - Mobil: 905 39 506 Telefaks: - Registrert i Enhetsregisteret: 11.03.2009 Stiftelsesdato: 16.02.2009 Daglig leder/ adm.direktør: Espen Berg Næringskode®: 51.477 Engroshandel med sports- og fritidsutstyr, spill og leker Sektorkode: 710 Private foretak med begrenset ansvar (aksjeselskaper mv.) Også registrert i: Foretaksregisteret Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
bliss X Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Jeg ble litt skeptisk og tenkte at kanskje eieren bor i Sveits Hehe. Det står jo en del om initiativtageren på selve siden da: Se http://www.bateieren.no/default.aspx?Cat=8&Id=36 Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 http://baatavisa.no/article.php?articleID=...mp;categoryID=6 Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 8.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2009 De har fått ukritisk omtale flere steder, her f.eks. Meg bekjent har Båtmagasinet aldri skrevet noe om BP. Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 (redigert) Med alle mulige forbehold om hva jeg ikke vet...det er jaggu (heldigvis?) langt mellom hver gang jeg ser en så dårlig forretningsidé komme så langt (ref.bl.a. stand på messa). Kan det bare være dårlig/uklar markedsføring/salgsargumenter som gjør at ikke "gullet" kommer fram? I så fall vil jeg si det haster med å tydeliggjøre fordelene. I alle fall overfor sånne som meg... Redigert 8.April.2009 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Bred dekning i fagpressen til tross for at det er nystartet. Baatplassen.no har så langt tilnærmet null mediadeking til tross for 21.000 medlemmer, og mange års fartstid. http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?id=424877&cat=6028 http://baatavisa.no/article.php?articleID=...mp;categoryID=6 http://batmagasinet.no/baatweb/cms.nsf/(&a...C3?OpenDocument Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Kommentar fra moderatorSlettet udokumentert påstand. Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden. Er du uenig så ta det opp i Om baatplassen/generelt. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Kommentar fra moderatorSlettet sitat av, og kommentar til, udokumentert påstand. Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden. Er du uenig så ta det opp i Om baatplassen/generelt. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
oslofjord Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 "Vi er en uavhengig forening " står det på hjemmesiden http://www.bateieren.no/default.aspx?Cat=13 Når var siste årsmøte ? Hvem ble valgt inn i styret ? Ja for dette er jo en forening ????? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Ja, det er en merkelig blanding av forening og forretning, men det er kanskje litt "in" for tiden? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Dette er en ny internettjeneste hvor du som båteier kan dokumentere båten og båtens tilstand på en egen medlemsside på nettet, og på den måten få bedre kontroll og dokumentasjon på båtens verdi og servicelogg. - Vår elektroniske servicelogg gir båteieren all verdifull info på ett sted, oppdatert og kvalitetsikret. Verdifullt for deg, verkstedet, forsikringsselskapet og ikke minst en eventuell ny eier, sier Espen Berg, som tror at en slik tjeneste også vil være nyttig for forsikringselskaper og finansieringsinstitusjoner. - For ikke å snakke om hvis du enten skal selge båten din eller kjøpe ny. Som medlem i den internettbaserte båtforeningen får du mulighet til å samle opp og dokumentere alt vedlikehold, servicerapporter og annen viktig dokumentasjon som registreringsnummer, polisenummer, motornummer osv, samt laste opp bilder som viser båtens tilstand. I følge Berg kan du også gi verkstedet tilgang til å føre arbeidet sitt rett inn i loggen din, for bedre oversikt og kontroll. Ideen er god, men skal informasjonen være oppdatert og kvalitetssikret så krever det at alle bruker dette systemet. Det er vel ikke særlig realistisk? Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Ideen er god, men skal informasjonen være oppdatert og kvalitetssikret så krever det at alle bruker dette systemet. Det er vel ikke særlig realistisk? Og prisen for det hele, den er jo et RAN Skal man liksom betale kr.500 ekstra hvert år kun for å registrere at man har tatt service på et verksted, og hva om man tar service`n selv? det blir en fryktelig dyr tjeneste dette her. Noe forening er dette iallefall ikke!! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Kanskje man får skrevet slike ting i diverse båtmagasiner mot betaling? Det blir jo mer en annonse slik det er fremstilt der hvor saken er skrevet om. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx NEI TAKK! Kommentar fra moderatorUdokumenterte påstander slettetIngen diskusjon rundt dette i denne tråden. Er du uenig så ta det opp i Om baatplassen/generelt. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Ingar Svart 8.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2009 Ja for dette er jo en forening ????? Kaller seg også forbund, ref. medlemsbetingelsene: Som medlem av BÅTEIEREN.AS er jeg innforstått med at medlemsregisteret kan stilles til disposisjon for forbundets samarbeidspartnere. Et alternativ til KNBF..? så blir denne siden deres hacket og all informasjon om båten er tilgjengelig for kriminelle som kan velge seg ut de beste objekter. Siden man også må oppgi fullt navn, telefonnr og adresse er nok tjenesten forskriftmessig kvalitetssikret med tanke på hacking, samt godkjent av Datatilsynet. Har varslet innehaveren om denne tråden, kan bli interessant... Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Jeg kan tenke meg at det kan være relativt enkelt å selge inn slikt til f. eks et kommunalt utviklingselskap, setter en bort webutviklinga til et lokalt webfirma i tillegg er jo enda flere argumenter for utviklingstøtte i boks. Så kan en jo ta ut noen kanapeer og en årslønn eller to før en går videre.. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Og prisen for det hele, den er jo et RAN :NEI TAKK! hehe. Selvfølgelig enig i det, Spinnaker. Tenkte på ideen med å "ha alt på ett sted". Er ikke så flink til å arkivere. Viktige båtpapier havner på de merkeligste steder, og er stadig på avveie. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Jeg kan tenke meg at det kan være relativt enkelt å selge inn slikt til f. eks et kommunalt utviklingselskap, Det må jo koste litt å ha egen stand på båtmessa og firmaet har også toppbanner på finn.no båt. Sikkert ikke billig. Leste også et sted at mange hadde meldt seg inn på båtmessa. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 8.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2009 Har man først scannet papirene finnes det endel alternativer på nettet som er både gratis og uten utleveringsavtaler.. Opprette en gmail konto og sende alt dit f.eks., 7GB holder en stund. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Kaller seg også forbund, ref. medlemsbetingelsene: Forening for lettlurte, forbund av lurendreiere? Tanken er kanskje god, men hvor ofte har de fleste båteiere båten (motoren) på service? Hvor mye spesielle deler skal selger eller båteier spesifisere i registeret? Et viktig spørsmål er hvor sikkert systemet er. Skal alle forhandlere og verksteder ha innsyn i hvor mye du betalte for båten og hvor lenge det er siden motoren fikk service? Rådet om å skanne viktige papirer og lagre dem på et sikkert sted er selvsagt god, men det er litt dyrt å betale kr 500,- per år for den tjenesten og det høres ikke ut som noen god idé å gi noen andre blankofullmakt til å gi innsyn i opplysningene. En annen ide dere kan få gratis er å skrive ned viktige type- og serienumre på motor, drev og andre større deler. Dette lagrer dere i en fil som kan limes inn i e-post, MMS eller SMS når dere kontakter verksted. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Har man først scannet papirene finnes det endel alternativer på nettet som er både gratis og uten utleveringsavtaler..Opprette en gmail konto og sende alt dit f.eks., 7GB holder en stund. Hei Man kan jo alltids Google seg fram til gratissiden purehelp,no. Derfra kan man klikke videre og sjekke hvem som har forbindelse med hvem. Siten er IKKE brukbar til kreditvurdering. Og det er heller ikke brrg. Selv siter som man må betale for er ikke oppdaterte pr dato. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.