h2o Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Forstår nå ikke hele poenget med denne tjenesten. De fleste klarer vel å ta vare på nødvendig dokumentajon selv. Og å legge ut all informasjon, som økonomi og faktura ser jeg ikke på som noe fordel for båteier. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 8.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2009 Et viktig spørsmål er hvor sikkert systemet er. Skal alle forhandlere og verksteder ha innsyn i hvor mye du betalte for båten og hvor lenge det er siden motoren fikk service? Noe som forundrer meg er at folk tilsynelatende fortsatt er ukritiske ift hvor de registrerer seg, har jo stått masse i media om at man bør utvise forsiktighet her. Og ikke minst at et helt nystartet firma baserer seg på denne fremgangsmåten, uten å ha noen bunnsolide referanser i ryggen. Noen husker kanskje den websiden som plutselig dukket opp ifm dieselaksjonen, og hvor man måtte oppgi epostadressen. Ingen info om hvem som stod bak og på toppen av det hele ble siden markedsført på bl.a havna.com. Sitér dette innlegget Link to post
Camor Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Nå har det jo kommet flere kreative sjeler innen båtbransjen fra Sandefjord. En står på sokkel utenfor rådhuset. En annen har arbeidstider som en grevling. Felles for mange av dem er den kreative regnskapsføringen. Men noen har fremdeles åpningstider men så begynte de da også før internett. Jeg tror jeg sitter på gjerdet og venter på neste ferge fra Sandefjord MVH Morten Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Thi-hi Verden vil bedras.. fortsatt! Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 om dette er verdt 500 kr i året. Har jeg ikke råd til å være med på BP mer. For BP er verdt veldig mange ganger mer.... Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Ronald Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Det må jo koste litt å ha egen stand på båtmessa og firmaet har også toppbanner på finn.no båt. Sikkert ikke billig... Aksjekapital på 500.000 har jeg fått med meg. Da kommer man sikkert i gang med en del aktiviteter, a-la de vi har sett på de stedene du nevner. Ronald Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 9.April.2009 Del på Facebook Svart 9.April.2009 (redigert) Er det ingen medlemmer eller tilitsvalgte/ledere i denne foreningen/firma som ønsker å komme med en forsvarstale eller oppklare eventuelle misforståelser ?? Redigert 9.April.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Båteieren.as Svart 10.April.2009 Del på Facebook Svart 10.April.2009 Her er det mange misforståelser og usannheter. Vi samarbeider med mange store aktører i brasjen der mitt rykte er meget godt og seriøst. Ideen om å synliggjøre for eventuelle nye eiere av båten din at vedlikeholdet er forskriftmessig utført faller i god jord hos beviste båteiere og fagfolk i bransjen. Navnet mitt og telefonnr står på hjemmesiden og dersom noen har behov for å avklare hva produktet vårt går ut på, er dere velkommene til å ringe meg - gjerne i påsken. Hilsen Espen Berg, mobil 90539506 Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 10.April.2009 Del på Facebook Svart 10.April.2009 Kan ikke dette også gjøres ved at man har en perm på båten, hvor alt av kviteringer osv. blir satt inn. må jo være et like sikert system det Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 10.April.2009 Del på Facebook Svart 10.April.2009 (redigert) Når jeg kjøpte brukt båt fulgte det med en perm. Denne var fulgt opp helt siden båten var ny i 1987 og inneholdt alt fra manualer/brosjyrer på ettermontert utstyr til en egen "Logg" som gikk igjen hvert år. I loggen hadde tidligere eiere krysset av for hvilke ting som var gjort/ikke gjort i alle år. Dette var en langt mer utfyllende logg en hva man får på et verksted i det den inneholdt alt fra oljeskift til "lakking av badeplattform". For en del år siden var det langrt fler som tok service på bilen sin selv, da var det også vanlig å ha en bok som man førte inn hva som var gjort ved hvilken dato/kilometerstand. Dette fungerte meget bra som dokumentasjon for vedlikehold. At noen skal føre dette for oss på en server med tilgang pr. internett kan jeg vanskelig se at har noe for seg. Slik informasjon skal følge båten ved salg og gjerne i en perm som ligger i båten. At noen ser på denne "bryggeplassen" som flott kan jeg forstå, men det er nok i hovedsak leverandører som har det synet. Redigert 10.April.2009 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Båteieren.as Svart 10.April.2009 Del på Facebook Svart 10.April.2009 Det er godt å lese at det er verdi i god dokumentasjon. En ringperm er et godt verktøy, i dag har man altså muligheten til å sikre dette elektronisk og man har også muligheten til å bevare et kopi selv etter at båten er solgt. det å kombinere bilder og tekst er verdifult for både deg, verkstedet m fler. en database som BÅTREIEREN.AS er en effektv måte å holde båt på. Vi er overbevist at man trygger verdien på båten sin med mange tusen kroner dersom man er opptatt av å synliggjøre sitt vedlikehold. Våre systemer er lukket og krever godkjent tilgang for å lese eller endre. Vår målsetning er å utvikle vår database til medlemmene sitt beste. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 10.April.2009 Del på Facebook Svart 10.April.2009 Betale 500,- for noe du kan scanne inn og ha på din egen hard-disk evnt . brenne på cd, syns jeg er en rimelig stiv pris Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 10.April.2009 Del på Facebook Svart 10.April.2009 Med respekt å melde, dette blir bare tull. I min verden(jobb) har vi noe som kalles "fordyrende mellomledd", dette styrer vi i større og større grad unna. Produktet(varen), her service/vedlikehold/dler er verdien, kravet til dokumentasjon ligger hos leverandøren allerede. I dag har det seg slik at om man i tillegg til en perm også ønsker dette lagret elektronisk så har de fleste både digitalt kamera/scanner lagringsplass og dvd brenner ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Sjøtummel Svart 10.April.2009 Del på Facebook Svart 10.April.2009 Ideen om å synliggjøre for eventuelle nye eiere av båten din at vedlikeholdet er forskriftmessig utført faller i god jord hos beviste båteiere og fagfolk i bransjen. Der har du helt rett, men det er en høy pris du ønsker for tjenesten. Det er nok også slik at svært mange båteiere ønsker full kontroll med hvem som får innsyn i opplysningene. Det båteiere bør gjøre er å skaffe seg et par pene loggbøker. En ting er om de ønsker å føre logg over alle seilaser, men en vedlikeholdslogg med beskrivelse av hva som er gjort og eventuelle kvitteringer er det veldig lurt å føre. En maskinlogg hvor du fører gangtid og alt fra olje- og filterskift til service utført av mekaniker er også noe som er lurt å føre. Selv om vi etter hvert har med oss datamaskiner over alt så er det nok fremdeles lettest å føre disse loggene på papir, i bøker vi har liggende i båten. Den dagen jeg ønsker å selge båten vil mulige kjøpere få se papirer og den som kjøper vil overta noen ringpermer. Sitér dette innlegget Link to post
Båteieren.as Svart 10.April.2009 Del på Facebook Svart 10.April.2009 (redigert) Vi er en kommersiell og forretningsmessig forening som har som mål å gi sine medlemmer en økonomisk gevinst av sitt medlemskap. Dette synliggjør vi i første omgang med verdien av båten din. Her ligger det muligheter for en kjempegevinst. at det finnes alternative måter å gjøre det på betyr slik jeg ser det at vi må passe på å være best. Siden vi ønsker å skape et selskap som aktivt skal arbeide for at båteierne skal få bedre, kvalitetssikrede tilbud så ligger det også økonomiske fordeler for medlemmene her. Som et eksempel kan jeg nevne at vårt ekspertplanel består av fagfolk i bransjen som vil kunne gi kvalitetssikrede råd til våre medlemmer. På vårt forum ligger det muligheter for å spørre om råd, og det vil, som på dette forum, være mulig å søke etter opplysninger. Vårt utviklede databaseprodukt inneholder løsninger som er lett å bruke og gir god visuell lesbarhet og er søkbar. Videre arbeider vi med muligheter for seriøse verksteder til å kunne legge innformasjon om din båt direkte inn på din side for å ikke gjøre jobben mer enn en gang. Vi tror fordelene med å samle flere båteiere sammen med tanke på et mer profesjonelt båthold er til det beste og at medlemmene raskt vil se de store økonomiske fordelene dette gir. Redigert 10.April.2009 av Båteieren.as (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 10.April.2009 Del på Facebook Svart 10.April.2009 For min del syns jeg dette høres ut som noe tull, visuell lesbarhet har du låst det til en spesiell font? Faglige råd kan du få av et autorisert verksted, eventuelt produsent, hvor lang er er tiden det tar før du har et svar på et problem? Hva er et seriøst verksted? er det de som velger og betale for og ha et banner på siden? Syns dette minne veldig om de som lagde trykkte kataloger på slutten av 80 talet, men denne gangen er det rettet mere mot forbrukere og er på nettet. Sitér dette innlegget Link to post
Capt'n Svart 10.April.2009 Del på Facebook Svart 10.April.2009 (redigert) Ser overhodet ikke vitsen i å betale 500 pr år for serverplass. En slik løsning kunne vel (dersom behovet for slik lagring er tilstede) likegodt vært ordnet her på Båtplassen, som ER en uavhengig forening, med allerede mange medlemmer, og stor gjennomslagskraft inn mot mange organisasjoner, bedrifter og offentlige instanser. Faglige råd får du her på Båtplassen, og da ofte mer nyansert og av og til bedre enn hos forretning/verksted. Og svartiden her er det ikke noe å si på. Erfaringene her inne er også i toppsjiktet (her er over 20.000 med alskens erfaringer). Redigert 10.April.2009 av Capt'n (see edit history) Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
SandAnker Svart 10.April.2009 Del på Facebook Svart 10.April.2009 Hadde det kostet en 50 lapp så kanskje, men dette er jo dyrere en og ha båten registrert, hvor noene av opplysningene om båten faktisk er registrert, selg tjenesten til de, så kanskje det blir noe seriøst. Sitér dette innlegget Link to post
Båteieren.as Svart 10.April.2009 Del på Facebook Svart 10.April.2009 Våre markedsundersøkelser har gitt oss verdifull informasjon under utviklingen av forretningsmodellen. Det er vanskelig, om ikke umulig, å gjøre alle til lags. Vi mener at det er viktig at våre medlemmer er kommitert og gir oss muligheten til å utvikle produktet. Så vi har høye utviklingskostnader og har valgt å markedsføre oss i flere kanaler. Vi er ikke noen katalog, du kan ikke slå opp å få noen båtliste. Vi er et sted hvor du kan legge inn den informasjonen om dit båthold på en ryddig og oversiktlig måte. Du kan selv velge om du vil dele den med dine forbindelser som er tilknyttet BÅTEIEREN.AS. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 10.April.2009 Del på Facebook Svart 10.April.2009 Skulle jeg gitt bort 500 kroner så ville de nok gått til Redningsselskapet. De gjør tross alt nytte for seg, og bistår båteieren på sjøen. Det er først og fremst på sjøen båteieren kan ha behov for hjelp. Å arkivere verktstedsregninger tror jeg de fleste klarer på egenhånd. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 10.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2009 Her er det mange misforståelser og usannheter. Det er et krav her på forumet at man kan underbygge påstander som settes frem. Hva er de mange usannheter som er kommet frem i denne tråden? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 10.April.2009 Del på Facebook Svart 10.April.2009 Drift og vedlikeholds programmer (FDV) kan lastes ned gratis fra nettet og tilpasses for bruker. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Hilmar 2 Svart 10.April.2009 Del på Facebook Svart 10.April.2009 Hva er dette for noe? Dekksdagbok som man må betale for? Virker ganske bortkastet. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
bliss X Svart 10.April.2009 Del på Facebook Svart 10.April.2009 Dersom det virkelig skulle vise seg å være et stort behov for en slik database, så er jeg nokså sikker på at vi kunne fått til det her på baatplassen.no også. Prisen ville i såfall være 500 kroner rimeligere enn hos båteieren AS Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 10.April.2009 Del på Facebook Svart 10.April.2009 Våre markedsundersøkelser har gitt oss verdifull informasjon under utviklingen av forretningsmodellen. Det er vanskelig, om ikke umulig, å gjøre alle til lags. Akkurat dette skjønner jeg, at det er vannskelig og gjøre alle til lags. Vi mener at det er viktig at våre medlemmer er kommitert og gir oss muligheten til å utvikle produktet. Så vi har høye utviklingskostnader og har valgt å markedsføre oss i flere kanaler. Så du mener at dine medlemmer er forpliktet, og gir dere mulighet til utvikling av produktet...? Vi er ikke noen katalog, du kan ikke slå opp å få noen båtliste. Vi er et sted hvor du kan legge inn den informasjonen om dit båthold på en ryddig og oversiktlig måte. Du kan selv velge om du vil dele den med dine forbindelser som er tilknyttet BÅTEIEREN.AS. Det vil igjen si at dette er en elektronisk logbok for den båten du har pr. i dag, og evnt. fremtidige båter... Hva hvis du har 3 båter, blir detr da 3x500,-? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.