Jump to content

Ny "båtforening"

Ingar

Recommended Posts

Mine 500 kroner forblir i allefall i min lommebok for dette skjønte jeg ikke poenget i. Klarer jeg ikke å samle mine båtpapirer i en mappe så klarer jeg sikkert heller ikke å benytte meg av dette "tilbudet"!

Og skal jeg gi bort penger til et verdig formål så blir det nok til et formål hvor jeg også får fordelen av skatttefradraget på 28%.

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Det hele er relativt enkelt etter mitt lille hode :lol:

De som ønsker og synes det er en god ide betaler prisen, de som ikke gjør det dropper det. Det som gjerne skjer gjentatte ganger her på forumet er at om noen starter noe der penger er involvert blir personen hudflettet av useriøsitet.

Et godt råd er ikke å markedsføre noen ting på forumet med mindre en ønsker dårlig omtale. :yesnod:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Kjære SandAker,

Først og fremst er en tjeneste du betaler for både av en slik karakter at du vil søke å utnytte den til ditt eget beste, dernest er det slik at det gir muligheter for selger til å utvikle produktet. Vi søker medlemmer som ser verdien i produktet vårt langt ut over den årlige driftskostnaden. Og med det båtmarkedet som vi har i dag er vi glad for at flere og flere ser behovet for å sikre en så god pris på båten sin som mulig.

Vi har et personlig medlemskap, med det så betyr det at du kan ha hele flåten av båter du måtte ønske registrert på ditt medlemsnummer.

Jeg vil gjerne få gjenta at jeg mer enn gjerne tar imot en telefon på 90 53 95 06 - ikke noe hemmeligheter her i gården, jeg heter Espen Berg og er å treffe på nevnte nummer.

Nå var det vel Ingar som startet denne tråden + informerte firma om den. Forøvrig synes jeg det er flott at alle tjenester/varer som er relatert til båt/båtliv omtales her inne. Liker vi varen/tjenesten så kan vi skrive litt om hvorfor vi personlig gjør det og det samme om vi ikke har noen sans for varen/tjenesten. Når det gjelder å kaste ut påstander om seriøsiteten så er jeg enig med Sydvesten at gjør man slik bør det underbygges skikkelig.

Personlig ser jeg ikke merverdien av at en tredjepart skal ta betalt for en tjeneste som jeg enkelt utfører selv, mens andre kanskje ønsker å betale for dette. Heldigvis er vi forskjellige alle mann, men jeg synes dette blir "sjørøveri" og det forebeholder jeg meg retten til å si i klare ordelag.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Kan ikke huske at jeg noen gang har tatt til orde for at man ikke skal få lov til å tjene penger på en vare eller produkt, men dette produktet/varen tenner jeg ikke på og ser ikke vitsen i/verdien av for min del, sånn er det og helt greit at andre mener noe annet!

Og som vanlig er det en eller annen "surpomp" som er fornøyd bare han har fått trukket opp en eller annen luring, som det har blitt uttalt! :giggle:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Hvis jeg var deg Espen ville jeg ha gjort det på en litt annen måte; Bygd opp produktet og verdien i større grad før du krever penger for det. Foreløpig ser jeg ingen ting på hjemmesiden din som gir meg lyst til å betale 500,- kroner, og for å være ærlig forstår jeg ikke hvorfor noen andre skulle gjøre det heller. Jeg er ikke spydig, prøver bare å være ærlig. :smiley:

Når produktet begynner å ligne på det du skisserer i denne tråden, og folk har fått mulighet til å prøve det gratis noen uker (veldig bra salsgtriks), kan du gi de valget om å betale en årlig sum for å fortsette. Om den summen skal være 50,- eller 500,- kommer helt an på hva brukerne føler tjenesten er verdt.

Ikke helt alene Sydvesten, desverre så tilsier alle erfaringer at en helst ikke bør markedsføre noe som helst der profitt er involvert.

Vel om det faller de lærde i god jord, så blir slipper en gjennom.... Personlig så synes jeg det er genial ide, og får han medlemmer som vil betale 500 kroner i året for denne typen tjeneste, så helt greit for meg... Men at dette er opp mot "svindel" eller en felle synes jeg er en drøy udokumentert påstand.. men det er min mening da...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Vel om det faller de lærde i god jord, så blir slipper en gjennom.... Personlig så synes jeg det er genial ide, og får han medlemmer som vil betale 500 kroner i året for denne typen tjeneste, så helt greit for meg... Men at dette er opp mot "svindel" eller en felle synes jeg er en drøy udokumentert påstand.. men det er min mening da...

Folk må få lov til å bruke pengene sine til det de vil, iallfall så lenge det er innenfor lovens rammer, og jeg vil heller ikke bruke ord som svindel om dette. Tross alt sies det jo hva man får for pengene. At det er lite man får bør jo de fleste klare å se.

Jeg får likevel assosiasjoner til det lusemiddelet som i hine hårde dager ble markedsført på postordre som "100% effektivt mot lus". Produktet bestod av to treklosser, og i bruksanvisningen kunne man lese: "Man plasserer lusen på den ene klossen, og så trykker man den andre klossen mot den første, slik at lusen blir knust mellom klossene".

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Tja, jeg skal ikke si noe om svindel, men det er villedende markedsføring. Et AS er ikke en forening. Du kan selvsagt organisere noe som ligner veldig dersom du lager et AS hvor hvert medlem får kjøpe en aksje hver. Da kan medlemmene delta på generalforsamling og velge styre og det hele. Likevel, en forening er gjerne noe litt annet enn et AS. Her snakkes det om forening og forbund, og det virker villedende.

Redigert av Sjøtummel (see edit history)

Hadde det ikke eksistert et eneste båtforum på nettet fra før så kanskje denne siden hadde hatt livets rett.

Tviler imidlertid sterkt på at det har nubbesjanse til å lykkes nå.

At det er en kremmer som har funnet på dette (på nytt) for å tjene penger synes jeg ikke er rart. Har vel ikke noe med svindel å gjøre.

Det gjenstår egentlig å se hvor mange i...... som biter på dette. :rolleyes:

Han skriver det er en forretningsmessig forening.

La nå firmaet få lov til å jobbe. Det er litt ubetenksomt etter min mening å "synse" rundt forretningsførselen og spesielt siden det er udokumenterte påstander.

De av oss med noen år på baken husker kanskje Skorgenes saken her på BP ?

Ta dere nå litt sammen. :yesnod:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

joda, ideen er sikkert god, men da er det jo bedre og selge en software man kan benytte for denne typpe logførsel,

kan ikke si at jeg trenger og melde meg inn i en "forening" hvor jeg kan få mail fra alle mulige hold om levering av utstyr til båt. Noen av disse mailene kan sikkert være fornuftige, men det kan fort bli mange :yesnod:

Hmm..

Kanskje en skulle lage en gratisapplikasjon basert på Google appengine

som uten driftskostnader gjør akkurat det samme for "send en pils om du vil " pr år.

Kunne jo risikert at det gikk med en helg eller to på koden.

Med remote api'et kunne en også fort vekk skrevet en windows app dokument/bildefil håndteringa.

Men njai, tror nok kanskje ikke det finnes brukere nok til at det blir en sixpack utav det..

Han selger en tjeneste som ikke er veldig god etter mine begreper. Jeg har snakket med han flere ganger og han er god til å selge face to face. Det er synd at tjensten er "dårlig" etter mine begreper. Ønsker jeg å ha min servilogg på data, skal selv jeg fikse det uten å betale 500 kr. i året for det. Det spørs om jeg "gidder" å fotografere alle installasjoner i båten for å lage servicemanual ut av det og uten internett forbindelse i båthavnen er det vel uaktuellt å bruke denne tjenesten.

Også var vel ikke tjenesten oppe å går helt eller, verkstedene må jo være tilsluttet denne tulletjenesten, og pr idag vet ikke jeg om noen verksteder som er det. Det skal nok godt gjøres å få verksteder til å betale for dette, og å bruke tid på en slik registrering av utført arbeide.

Kan Espen Berg verifisere for oss at han ikke har vært innblandet i en eller flere konkurser de siste 5-8år?

Bare sånn at det blir en mer sikkerhet til at dette er et produkt som ikke forsvinner første året?

Er registreringene godkjent av datatilsynet?

Hvorfor starte opp før man har samarbeidspartnere på plass? Verksteder er jo ikke tilsluttet og tjenesten er idag ikke verdt penger. Hva om de fleste verksteder ikke ønsker å være med på samarbeidet uten å få betalt for dette?

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...