Trophy Startet 23.Mai.2004 Del på Facebook Startet 23.Mai.2004 Hvordan sjekke om coilen er defekt??!!! eller OK. Får ikke startet og mistenker at coilen er problemet. Har noen her på forumet peiling Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
John_Kr Svart 23.Mai.2004 Del på Facebook Svart 23.Mai.2004 Koble på en tennpluggledning og en plugg, sette på spenning (12Volt). Med det samme du bryter strømmen til Coilen så skal pluggen gi gnist. Husk og jorde pluggen også da. Enkelt og greit. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Trophy Svart 23.Mai.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2004 Jeg har målt på coilen med voltmeter når tenningen står på. Det skal da vise 2V mindre enn batteristømmen, men det viser 0,00. Hvis jeg flytter minusen på voltmeteret til annen jord så viser det nesten samme som på batteriet!!! Det er altså strøm fra dynamoen til coilen. Er dette en " riktig" måte å sjekke det på ? Får prøve John_Kr sin måte i morgen hvis jeg ikke får lånt meg en coil Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.