Odd Thomas Startet 8.April.2009 Link til dette innlegget Startet 8.April.2009 Har Mercruiser Bravo III. Jeg vet ikke når dette er skiftet og båten er fra 2000. Jeg har vekslet mellom å skulle gjøre dette selv, eller sette bort, men finanskrisen har satt meg til 50% jobb de siste 6 månedene så det er greit å spare noen kroner der man kan.. Har noen peiling på hvor mye dette kan koste, dersom man setter bort jobben? Jeg må også få skiftet olje på drevet i samme slengen. Hva trenger jeg dersom jeg setter i gang med dette selv? Sitér dette innlegget Link to post
Odd Thomas Svart 9.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Det må da være fler som har satt bor jobben med å skifte belger på et Bravo III drev, og kan si noe om prisen? :) Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 HER finner du mye snadder, gjør det selv instrukser bl.a... Sitér dette innlegget Link to post
Capt'n Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Hei, jeg har VP drev (DP-E (290)). Byttet (alle)belger samt olje og zink nå i vår. Quanta qosta: 2.500,- for arbeidet, deler i tillegg. Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
880 Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 (redigert) Her finner du alt du trenger, tror også de selger håndbøker til det meste. Redigert 9.April.2009 av 880 (see edit history) Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Odd Thomas Svart 11.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Takker for svar folkens!... Oppskriften har ejg fått i tidligere tråder, så her var meningen å kartlegge pris... Jeg fikk vite at belger med pakninger etc... kommer på ca 2500, + arbeid som nevnt her 2500.. Så må jeg regne et par tusen ekstra for å få hjelpen fra Oslo til Lillehammer, det betyr at jeg nærmer meg 10 høvdinger med mums... Godt det ikke er penta drev da, som skal skiftes annenhvert år :) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Du kan spare noen kroner på å få belger og anoder fra usa, greit å bestille slikt om vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Odd Thomas Svart 12.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Du kan spare noen kroner på å få belger og anoder fra usa. Jeg sliter med å finne god og oversiktekig nettbutikk... har du et bra tips? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Jeg søker som regel gjennom ebay. eksempel på søk Sitér dette innlegget Link to post
Odd Thomas Svart 12.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Supert :)!! Sitér dette innlegget Link to post
Manzon Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Byttet akkurat belger, og anoder. Dette kostet meg ca 6500,-kr. 2 mann som gjorde dette på 3,5 time. Sitér dette innlegget Link to post
Odd Thomas Svart 12.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Takker!... 6500,- må nok regne med det da, ja :) Heller veldig mot å sette i gang med dette selv nå... Sitér dette innlegget Link to post
Odd Thomas Svart 21.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Hadde besøk i helga fra Krogsrud Marine Service, som så over belger å sa de kunne benyttes i mange år til :) Da er den saken ute av verden en to tre sesonger til :) Sitér dette innlegget Link to post
TLSA Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Hvordan ser man det? Bare lurer, kunne kanskje spare meg for noen kroner og ;) Båten er fra 99, usikkert når de er byttet. Sitér dette innlegget “Should you find yourself in a chronically leaking boat, energy devoted to changing vessels is likely to be more productive than energy devoted to patching leaks." Link to post
Odd Thomas Svart 26.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Vi kjørte opp drevet, lyste og klemte på belgene for å sjekke om det var graverende sprekker e.l. Eksosbelg er småsprukket, men det blir den visst med en gang av varmen. Knutebelg er sprekkfri, ikke en gang slangeklemmene er rustet, så her var det bare å sjøsette :) Volvodrev er visst mer utsatt og har dårligere kvalitet på belgene enn andre.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.