Golito Startet 8.April.2009 Link til dette innlegget Startet 8.April.2009 Jeg driver å skrur på en yamaha 30 1990modell som har lidd under litt dårlig stell de siste årene. Motoren er av typen med 3sylindre, og også 3 gassere. Etter litt feilsøking fant vi ut at dysene trengte en puss og vi har åpnet og renset så godt vi kan med godt resultat. Så til problemet: Den ene dysa i den miderste forgasseren vil ikke ut Dysa er nr 12 på dette bildet, og ligger langt inni gassern.. Har staka den opp så godt vi kan, men er den like irra som de andre er det langt fra optimalt. Lar det seg gjøre å fikse dysa på noen annen måte enn å kjøpe kliss ny gasser? Å borre den ut er vel ikke så altfor lett? Håper på noen gode tips Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 5-56- WD-40 el lignende,og vent et døgn Bank lett, og prøv igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Kurt Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Legge delen med dysa i kokende vann en tid kan prøves hvis ikke 5-56 eller WD-40 er nok. Sitér dette innlegget Link to post
Golito Svart 31.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2009 er en stund siden denne tråden var oppe, men synes jeg bør legge til at løsningen ble ultralydbad av alle forgasserne. Til tross for at jeg allerede hadde renset 2/3 forgassere, lå det masse drit igjen etter de og resultatet ble at motoren går helt dønn strøkent ! Hadde aldri hørt om metoden før inntil jeg fikk et tips om en som driver med det, derfor jeg nevner det.. Anbefales på det sterkeste, strøkent resultat og man riskerer ikke å ødelegge skruer/etc.. Sitér dette innlegget Link to post
softneck Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 er en stund siden denne tråden var oppe, men synes jeg bør legge til at løsningen ble ultralydbad av alle forgasserne. HÆ, hva er dette for noe og hvordan fungerer det? Hørtes spennende ut. Sitér dette innlegget Link to post
Golito Svart 1.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 (redigert) Alle gasserne ble tatt ut, pakninger ble tatt av og forgasserne ble lagt i en kurv som ble senket ned i et kar med varmt såpevann. Deretter sitter det en eller annen dings under som bombarderer badet og alt som er oppi det med ultralyd. Dritten blir slått løs, og irr/partikler/drit og møkk er bare å spyle/blåse ut etterpå Mener det tok omtrent en time og foregikk omtrent som beskrevet etter hva jeg husker, var ikke med på det selv.. Han som gjorde det for meg fortalte om flere som hadde fikset tilsynelatende "håpløse" påhengere og bilmotorer med metoden, og må jo innrømme at det var både lettvint og utrolig effektivt.. Jeg fikk meg ihvertfall en aha-opplevelse, uten å skade skruer etc gikk motoren dønn strøkent og starte på en halv turn. Overflatene på forgasserne ble matte og det smittet grått støv, fjerner vel alt av overflatebehandling.. Redigert 1.Juni.2009 av Golito (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.