Jump to content

Seiljolle 470, erfaringer?

JGH

Recommended Posts

Båten er nå kommet på plass, skal pussest opp til god bruksstand. Litt plastring som må til og utskifting av løpende rigg. Fikk med 4 seil, deriblant spinnaker, så dette skal bli gøy.

Med på kjøpet fikk eg og ein seilsekk med storseil med 3 rev og rullegenoa 150% med innsydd skum og UV beskyttelse til Kings Cruiseren. Rullegenoaen kommer eg til å bruke, muligens storseilet er 10cm for langt i masteliket, må prøve det på båten. Sydd om blir det greit reserveseil til båten iallefall.

alt for den nette sum av 4000kr, fornøyd eg etter ca 80mils kjøretur igår.

BOAT = Bail Out Another Thousand

Ser ut som dette kan bli kostbart for meg allikevel. Lånte båthenger på jobben, og satte da av båten som stod på. Resultatet av det er at 1stk yamaha 20hk fra 2007, kjørt bare 2-3 timar forsvant. Ein satans idiot har funnet ut at han hadde lyst på ny motor og kløpt hengelåsen. Når me kjøpte motoren sa eg til sjefen at han måtte forsikre båt og motor, men har han gjort det da, neeeei. Så nå sitter eg med svarteper og "skylder" firmaet ein ny 20hk. Passer godt opp i båtpuss, konfirmasjon og restskatt.

BOAT = Bail Out Another Thousand

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...