seahunter_oslo Startet 9.April.2009 Link til dette innlegget Startet 9.April.2009 Hei folkens Jeg har en yamaha 115 hk v4 98/99 modell. Jeg sliter med å starte denne i kald tilstand, den starter ved å jokke choken plutselig starter den og går fint, i varm tilstand fyrer den på første og går som en klokke, jeg har "ball" for å pumpe bensin og ett helt vanlig inline filter. Jeg har blitt fortalt at det kan være rift i diagrammet i bensinpumpen som suger inn falsk luft.... noen som vet eller har en god ide !!!! Takker for all hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
ikkebåtnå Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Sjekk om chokespjeldene lukker skikkelig når du opererer manuelt eller elektrisk. Plukk av plastdekselet foran forgasserne og sjekk om pakningen ikke ligger i veien for spjeldene. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Har ikke denne motoren primer og ikke choke?? Du skal holde inne "choken" i 10 sek før du vrir på nøkkel. Når motor starter kan du trykke inn choke om motoren ikke går heilt reint. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
seahunter_oslo Svart 12.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Hei folkens Jeg er litt usikker på hvordan eventuelt primer funksjonen funker , slik det er idag har jeg choke på motoren og elektrisk start, det blir som sagt litt frem og tilbake på choken før den fyrer ... Hvordan får man eventuelt tilgang til primer funksjonen ! Takker for alle innspill Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Om det er slik som vi hadde så var det som følger Nøkkel vris til første hakk og trykkes inn og en hører et klikk. Hold nøkkel i denne posisjon i la oss si 10 sec. Vri videre nøkkel rundt til motor kinner. Er bare et forslag og slettes ikke sikkert rett men verd å prøve. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
seahunter_oslo Svart 12.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 jepp man har mulighet til pos1 og trykke nøkkel inn, men jeg tror ikke noskjer... hmm skal sjekke serv man på denne.. takker for tips Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Har du primer skal det vel klikke baki der. Altså klikke i primerepumpa på motoren. Gjør det på min ihvertfall (Mercury) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
ikkebåtnå Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Se link http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/O...TAKE/parts.html Pakning nr 31 på bildet kan fort legge seg slik at chokespjeld kommer borti. Prøv å trekke ut knapp nr 24 på bildet. Det er manuell styring av choke. Antar at det er en slik modell du har. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.