klikk Startet 9.April.2009 Link til dette innlegget Startet 9.April.2009 Har en gammel (nittenåtti-noe) 4hk mariner utenbordsmotor. I år vil den stort sett ikke settes i gir, hverken revers eller forover. Men den lar seg som regel overtale etter å ha giret frem og tilbake endel ganger. Mekanikken høres og kjennes som vanlig, men den blir stående i fri. Kan dette være en justeringssak? Tappet oljen fra girhuset og den var gråfarget. Mistenker derfor at vann i oljen kan være årsaken, er dette isåfall fiksbart? Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 10.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Jeg klarte ikke å provosere frem feilen med motoren på land. Skiftet olje og tenkte jeg skulle prøve den på båten igjen, men oppdaget tilfeldigvis at propellen "løsnet" da jeg dunket borti den, selv om den stod i gir.. En skikkelig flau feil som faktisk lurte meg en stund det der... Brytepinnen i propellen var ødelagt, men kilte seg fast slik at motor fungerte innimellom. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.