Jump to content

Eldre 4hk mariner utenbordsmotor vil ikke i gir

klikk

Recommended Posts

Har en gammel (nittenåtti-noe) 4hk mariner utenbordsmotor. I år vil den stort sett ikke settes i gir, hverken revers eller forover. Men den lar seg som regel overtale etter å ha giret frem og tilbake endel ganger. Mekanikken høres og kjennes som vanlig, men den blir stående i fri. Kan dette være en justeringssak? Tappet oljen fra girhuset og den var gråfarget. Mistenker derfor at vann i oljen kan være årsaken, er dette isåfall fiksbart?

Jeg klarte ikke å provosere frem feilen med motoren på land. Skiftet olje og tenkte jeg skulle prøve den på båten igjen, men oppdaget tilfeldigvis at propellen "løsnet" da jeg dunket borti den, selv om den stod i gir.. En skikkelig flau feil som faktisk lurte meg en stund det der... :blush:

Brytepinnen i propellen var ødelagt, men kilte seg fast slik at motor fungerte innimellom. :lol:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...