summer family Startet 9.April.2009 Link til dette innlegget Startet 9.April.2009 Skal ,altså godset ligge mot bart gods eller får det kontakt med skruene holder det? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Svaret er at anoden ska ha best mulig elektrisk kontakt mot det materialet den skal beskytte. Anoden skal overføre elektroner. Sitér dette innlegget Link to post
Djupevågen Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Skal anoden beskyttes med bunnstoff eller lignende mot alger, skjell osv ? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Anoder skal ikke males, uansett. Ta også en titt på det som er skrevet under 'Ståltråden'. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 (redigert) Svaret er at anoden ska ha best mulig elektrisk kontakt mot det materialet den skal beskytte. Anoden skal overføre elektroner. Anodene skal ALDRI dekkes med noe, derimot er det ikke noe problem å prime/bunnsmøre det anoden skal beskytte. Bare se til at det er som hulda skriver, god elektrisk kontakt med det det skal beskyttes. Redigert 9.April.2009 av 880 (see edit history) Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Kodvaag Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 (redigert) Plastbåt, innenbordsmotor: Jeg har en anode på propellmutteren, og en vanlig anode på akselgjennomføringen. Fra den vanlige anoden har jeg en kabel ned til hæljernet, så det er beskyttet. Fra innsiden av akselgjennomføringen har jeg en kabel til batteri minus, denne er alltid koblet til jord motor. Dermed er motoren elektrisk koblet til anoden, og vil ikke tæres. ...tror jeg. Redigert 9.April.2009 av Kodvaag (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.