bille Startet 9.April.2009 Link til dette innlegget Startet 9.April.2009 (redigert) Rør og slanger på styringa på båten (Scand Baltic 87mod) hopper av etter vinteren. Er det noen som har en forklaring på att dette skjer? Det har skjedd meg de 2 siste årene. Redigert 9.April.2009 av bille (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Litt mer info. Hopper alle rør og slange på styringa av? Er det gjengene som blir dratt ut (dårlig gjenger)??? Sitér dette innlegget Link to post
bille Svart 9.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Det hopper bare av en slange. Forskellige koblinger har hoppet av disse to årene jeg har hatt båten. Det er ikke dårlige gjenger eller noe. Det er rørlegger koblinger(Konuser) Det er som regel bare å sette i sammen igjen og fylle på igjen olje og tute å kjøre. For meg så virker det som oljen utvider seg når den blir kald,men det skal den jo ikke gjøre! Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Har de vært vann i hydraulikolja di?? frostspreng??? Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Båtdrømmeren Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 (redigert) Er det hurtigkoblinger du har? slike du stikker rett inn i hylsa å vipps så sitter de? Der du må rtykke inn en ring for å løsne? Regner ikke med at du har skrukopplinger. Så nå at du var raskere enn meg. Merkelig det var da! Redigert 9.April.2009 av Båtdrømmeren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bille Svart 9.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Takk for mange svar.!! Tror heller ikke att det har vært vann i olja, da den er skiftet hvert år. Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Var borti på en gravemaskin at slangene hoppet av, å de var vann i olja som frøys, sånn at koblingen utvidet seg å blei løse i gjengene / konene. Men hvis de bare er til å sette på igjen å de føles som om du får teitet mutteren godt så er de nok han Murphy som har vore hos deg Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
bille Svart 9.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Det som er rart er ett det bare skjer ette vinteropplag. Det har vert i orden hvær sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Er dette en kon som settes på et plastrør eller er den kon på stålnippel? Sitér dette innlegget Link to post
bille Svart 9.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Det er en kon som settes på kobberrør. Sitér dette innlegget Link to post
Båtdrømmeren Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Du er ikke offer for en missunnelig nabo eller noe da? Høres jo nesten ut som sabotasje. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Stor belastning pga. tørre foringer som gir seg når sjøvann etc. fukter de?? har du prøvd å koble fra på rorkulten for å sjekke om roret går lett når hydraulikken er frakoblet? bare noen tanker.... Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 (redigert) Mutteren til en slik kon skal strammes ganske hardt for å feste seg, og hvis kobberen er for myk eller at du ikke skruer hardt nok til, kan kanskje det være årsaken til at den løsner. Du må kanskje kappe røret litt og sette på ny kon? Kan vere nok med bare ny kon også hvis røret er for kort. Redigert 9.April.2009 av Jonas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bille Svart 9.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Jeg har gjort det også på den som falt av i fjord. Den gikk ikke fra hverandre i år. Det er en annen en som gikk fra hverandre nå , så jeg kommer til å gjøre det samme med den. Det begynner vel å bli så gammelt dette utstyret att jeg må vel gå over allle koblinger. Hele annlegget er forøverig helt tett . Det svetter ikke en gang! Sitér dette innlegget Link to post
Camor Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Er det montert med støttehylse innvendig i røret ? Hvis ikke, kan det være at røret jobber seg ut av konen gjennom sommeren ? MVH Morten Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Hva slags merke/produsent styring gjelder dette ? At slanger hopper av`? Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Hobby 430 Sport Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Er det montert med støttehylse innvendig i røret ? Hvis ikke, kan det være at røret jobber seg ut av konen gjennom sommeren ? MVH Morten Dette må gjøres hvis de er prisolrør!!!! varmebehandlet kobberrør som er lett bøylig.. Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
bille Svart 12.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Takk for alle svar!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.