Pelsjeger'n Startet 9.April.2009 Link til dette innlegget Startet 9.April.2009 Planlegger å kjøpe planende båt ca 33-38 fot, pris maks ca 1,5 mill. Har et ønske om 3 separate lugarer men dette er ikke veldig avgjørende. Mener også at båten ikke skal være av "kalesjebåt type" da jeg ønsker å kunne ha et greit liv ombord også på dager med dårlig vær. For tiden er Marex 350 Scandinavia nr 1 på lista. Andre som vurderes er: Viksund, Skorgenes, Bavaria, Sea King, Flem, Sun, Skilsø. Ønsker erfaringer og tips om motorisering, svakheter og andre ting jeg bør fokusere på eller styre unna. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Velkommen til baatplassen Bavaria kan du vel stryke fra listen da disse kun levere kalesjebåter. Men kanje Bayliner/Merdian kan være et alternativ. Har du noen formening om hvor gammel båt du ser for deg? Sitér dette innlegget Link to post
BjA Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Uansett, i den størrelsen, ikke kjøp den undermotorisert. Der er mye bedre med en "litt for stor" motor(er) som jobber lett, enn en "akkurat passe", som må henge i strikken hele dagen ! For motorens driftssikkerhet er bruk og vedlikehold vel så viktig som hva den heter. Annenhåndsverdi derimot, har gjerne mer med merkenavn å gjøre. :-) BjA Sitér dette innlegget Link to post
Hidravasen Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Sjekk bavaria 33ht . Sitér dette innlegget Bavaria 30 Sport 08 VP D6 Hjemmehavn " HIDRA" Link to post
kes Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Jeg ser at du ikke har listet opp kanskje en av de mest opplagte båtene, nemlig Princess 35. Jeg ser på bl.a. Finn at det er noen gode kjøp ute for øyeblikket. Hvis dette er et aktuelt alternativ så unngå dinett-versjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.