Jostein. Startet 10.April.2009 Link til dette innlegget Startet 10.April.2009 Hei Har "polar 22" fra 1976 som er 225 cm bred. Da lurer jeg på om det holder med en 2,5 meter bred båtplass? Håper på raskt svar :D Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Dette høres kanskje litt snaut ut? Det blir ikke mange cm spillerom på hver side av båten. Vil du kile den fast med fendrer - så slipper du alt tauvverket? Selv har jeg en båt på 3,30 på en 4 meter plass - det går greit. Men det er ikke den beste løsningen når det er litt vind/bølger... Sitér dette innlegget Link to post
Jostein. Svart 10.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Det er vanskelig å finne båtplass her i drøbak, men kan få leid en som er 2,50. Derfor leg lurer. Vil gjærne ha den inn :S Kan ikke bare prøve å se om den passer av div. grunner Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Stort sett regnes en båt-plass fra senter/senter på utriggere, og den ene siden er det stort sett mulighet for og gå Sitér dette innlegget Link to post
Jostein. Svart 10.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Kiipt om det ikke går da :P sitter man med en båtplass til 10000 uten at man kan bruke den :P Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Er enig med deg der ja, ta et mål av den aktuelle plassen, så har du et riktig svar med en gang. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Jostein. Svart 10.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 (redigert) bryggene er ikke lagt ut enda :P og det er førstemann til mølla på båtplassen. Skal jeg ta sjansen? eller vente å håpe på noe større? Redigert 10.April.2009 av Jostein. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 hmm... det er det vanskelig og svare på, men er båten din 225 cm i vannlinjen også? eller er dette målt i overkant? Hvor lette er det eventuelt og bytte til en større plass Sitér dette innlegget Link to post
Jostein. Svart 10.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 225 står som teknisk informasjon på hjemmesiden til polar. så det er vel på det breieste regner jeg med. Det leies av en privet person, så får ikke byttet til noe større om jeg ikke får leid denne plassen vidre å får leid en ny Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 (redigert) Er det utriggere der da? hvis det eventuelt er bøye, så er jo ikke dette noe problem Redigert 10.April.2009 av SandAnker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Capt'n Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 (redigert) Men du kan vel få svar på om dette er lysåpning eller senter-utrigger? Båten er vel også smalere ved vannlinjen som SandAnker nevner. Så dersom lysåpning er 250, og båten er 225 ytterst fra fenderlist til fenderlist på bredeste punkt, så vil jo jeg si at dette kanskje kan være en løsning for en stund, intill du finner noe annet. Er havnen utsatt, eller skjermet? Redigert 10.April.2009 av Capt'n (see edit history) Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Jostein. Svart 10.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Det er uteligger på den ene siden og sån 10cm metallstang på andre ( vet ikke hva det kalles ) havnen er ikke skjermet. Da burde jeg vel kanskje bare ha litt is i magen å håpe på noe større da? Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 holder med 2,50m jeg har 3,50m på 3,28m båt Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 ellers håper jo at det er ...utrigger du har og ikke uteligger Sitér dette innlegget Link to post
Jostein. Svart 10.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 vat a søren :P det er sån man kan gå på på den ene siden å på den andre må du isåfall balansere :P Sitér dette innlegget Link to post
Jostein. Svart 10.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Så da tar jag sjansen på en plass som er 2,50 når jeg har en snakke på 2,25. plassen er med dån utrigger greie på den ene siden ( sån man kan gå på ) Har sett at noen han er sån fender pøsle som de fester med strips rundt hele plassen, kunne kanskje det vært lurt da eller? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Har sett at noen han er sån fender pøsle som de fester med strips rundt hele plassen, kunne kanskje det vært lurt da eller? Sånne du tenker på?; http://www.parmaplast.no/no/Produkter/Bryg...58/Default.aspx Har en noe trang plass selv og skal kjøpe dette i år. De er nokså dyre, men av bra kvalitet og jeg trenger bare å ha de der hvor akterenden av båten ligger inn mot utriggerne på hver side, sånn ca 1 meter. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
CB. Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Så da tar jag sjansen på en plass som er 2,50 når jeg har en snakke på 2,25. plassen er med dån utrigger greie på den ene siden ( sån man kan gå på ) Det kan være lurt å gå ned å måle først. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Tox Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Dette tror jeg går bra. Jeg har min båt; 3,45 m liggende i en 3,50m plass; ikke noe problem. Husk at båtens bredde alltid oppgis på det bredeste; fenderlista. Nede ved vannlinja er de fleste båter betydelig smalere. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 12.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2010 Tar opp denne tråden. På seilbåter hvor skroget svinger inn, hvor mye klaring bør det være på hver side av båten til utriggerne? Ser Tox skriver at det går ok med 2,5cm på hver side - det virker litt lite.... Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 12.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2010 Min båt er 4,34 og plassen er 4,25 - gåt helt fint :-) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
bjorngb Svart 12.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2010 Fru - har dere gangbar utrigger på begge sider, eller presser dere bom mot annen båtplass? Eller er det skroget som svinger inn? Hvor stor klaring er det mellom skrog og utriggerne? Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 12.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2010 Har gangbare utriggere på begge sider. Skroget er smalere i vannlinjen ja, ulemper er at det blir trangt å gå på hver side av båten. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Faxen Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Det er jo bare å måle opp mellom festene til uteriggerne. Er det på firerbrygga ,må du kanskje ha båt for å komme ut. Det er ikke gitt at det er senter/sentermål på plassene der. Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
arkmarin Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Vi har en senter avstand på utligger på største bredde + 60 cm. Da er det mellom en gangbar og en ikke gangbar utligger. Det gir god plass til fendring. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.