Seilersnobben Startet 10.April.2009 Link til dette innlegget Startet 10.April.2009 Dette er snikmaritimisering av verste sort, for pasienten er ikke en trebåt, men en innendørs trapp, type furu. Med meget gammel, stygg og delvis gjennomslitt lakk på trinnene. Påskeprosjektet mitt (mens flislimet setter seg) skulle være å fjerne den gamle lakken, slipe jevnt og pent og så påføre et passende antall strøk ny lakk. Men hva i h...?????? Min trofaste Bosch Prio slipemaskin som har gjort alleslags jobber for meg før, gjør bare overflaten en smule matt, og det med korning 40 på papiret. Med skrapen/e får jeg liksom ikke "tak", ja jeg har slipt stålet igjen og omigjen. Har en liten snurretass i garasjen. Resultat: En halv dag og et halvt trinn nesten renslipt/skrapt. Det er 12 1/2 igjen!! Så hva gjør jeg nå? Kjøper ny trapp ? Vær så snill, noen, og finn på noe lurt! Og det må kunne ordnes på påskeaften, i en middels stor norsk by. Trappa skulle liksom være tørr og bruksklar til Åsgårsreia kommer tilbake annen påskedag.. Hilsen Nesten Helt Fortvilet Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Varmepistol/propan og skrape! Sitér dette innlegget Link to post
Estelle Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 (redigert) Hei, Hva med lakk/malingsfjerner, f.eks. Jotun Reprin. LInk til Jotun Reprin produktbeskrivelse Lykke til Redigert 10.April.2009 av estelle (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilersnobben Svart 10.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 (redigert) Takk begge to, men får jeg tak i den slags på påskeaften? Maxbo er stengt!! Redigert 10.April.2009 av Seilersnobben (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Estelle Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Hvor bor du? Sitér dette innlegget Link to post
Seilersnobben Svart 10.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 (redigert) 2 t nord av Oslo. Prøver å finne ut om Biltema eller Clas O kan finne på å ha åpent i morgen... Redigert 10.April.2009 av Seilersnobben (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Estelle Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Hvis du har en fargehandel i næreheten er vel det sikkert også et tips, men påskeaften .... ikke godt å vite.... Sitér dette innlegget Link to post
Seilersnobben Svart 10.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 (redigert) Kjørte forbi fargehandelen idag, og de hadde skilt i vinduet med "Åpningstider i påsken: Man-tirs-onsdag 9-16". Punktum. Like klok... Finner ikke åpningstider verken i papirkataloger eller på nett. Men en viss type sprengstoff anbrakt i pent mønster og med passende lunte ville jo gjøre jobben ? Jeg ville jo ALDRI bli mistenkt! :lol: Redigert 10.April.2009 av Seilersnobben (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Hvis du går inn på http://www.biltema.no/ > Varehus > finner varehuset som er nærmest deg så vil du finne åpningstider i påsken. Ser at iallefall noen varehus har åpent på Påskeaften Sitér dette innlegget Link to post
Seilersnobben Svart 10.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 (redigert) Da skal jeg JAMMEN gjøre et nytt forsøk! Takk!! Varmluftpistol type Biltema vil bli innkjøpt kl 0902 i morgen ! Redigert 10.April.2009 av Seilersnobben (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 .......ellers så er jo kaustiksoda brukende til det meste av maling/lakkfjerning og den får du kjøpt i dagligvareforretning, men det er jo sterke saker så det spørs jo om du kan bruke slikt stoff innendørs (?) Sitér dette innlegget Link to post
Seilersnobben Svart 10.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Har bare brukt kaustik til å åpne rør med. Da trenger man jo nærmest friskluftmaske. For ikke å snakke om rustfri syrefaste hender... Sitér dette innlegget Link to post
ArvidKa Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Kaustisk soda kan du overhodet ikke bruke innendørs. Har brukt det på terrassen på hytta, og det må spyles og spyles og spyles etterpå - neppe særlig lett innendørs. Dessuten blir treet misfarget, går mer over i teak/mahognyfarge og det var jo greit på terrassen utendørs da, med etterfølgende teakbeis oppå. Du kan jo MALE trappen istedet, så får du også anledning til å sparkle hakkene først? Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 (redigert) Varmluftpistol type Biltema vil bli innkjøpt kl 0902 i morgen ! Unnskyld at jeg sier det, men jeg kjøpte en slik fra Biltema og den holdt nøyaktig 45 sekunder før den tok fyr. Men du kommer langt med en Jordan skrape med utsiftbare blader. Redigert 11.April.2009 av JRO (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilersnobben Svart 12.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Du kan jo MALE trappen istedet, så får du også anledning til å sparkle hakkene først? Tusen takk for supert tips !! At jeg ikke tenkte på det selv... Etter 3 strøk Oxan halvblank, er nå trappa som ny. Jaja, nesten da. Og ett stk varmluftpistol, fortsatt uutpakket, vil bli pent levert tilbake til Biltema ved første anledning. Med kvittering. De er greie sånn. Så jeg fikk aldri testet den brannteorien, JRO. Søren og, kunne jo blitt riktig spennende. Med blåste hovedsikringer midt i påsken, hihi. Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Good 4 u ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.