Lindita Startet 10.April.2009 Link til dette innlegget Startet 10.April.2009 Hei Jeg har registrert at det er en besnærende pris på Parsun påhengere. Er det noen som har erfaring? Er særlig innteresert i 5HK motoren. mvh Espen Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Er jo en fin søkefunksjon på forumet :) Prøvd den ?? https://baatplassen.no/i/index.php?act=Sear...hlite=%2Bparsun Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Lindita Svart 10.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Hei Brodern Ja, jeg har sjekket dette. Så langt jeg kunne se var det bare en som hadde motoren, resten var synsere. Jeg håpet noen hadde erfaring. Espen Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Ok :) Leste du resultatet av den svenske testen ? Der kom den jo bra ut, men det var vel ikke 5hk. Tiita litt på Parsun selv på Lillestrøm i år (Messa) men totalt fravær av bleiete selgere gjorde sitt til at jeg ikke fikk engang vite noenting. Så det blir garantert Mercury på meg (har det fra før) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
mateco Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 For å svare på trådens overskrift, ja, Parsun 5 hk er absolutt "noe å ha"!! Motoren veier 25 Kg, 4 takter, tank intern og ekstern, og funker som f..!! Dessverre kan den være litt "tungstartet" i forhold til en to-takter! Men det er jo egentlig naturlig da pluggen tenner for hver andre omdreining i forhold til en to-takter der den tenner på hver omdreining! Nå har ikke jeg noen erfaring med andre firetakters 5 Hk motorer!! Som sagt, så fungerer motoren etter hensikt! Jeg er fornøyd, men kjerringa vil ikke dra på tur alene i gummibåten med motor. Nettop fordi den kan være noe "tungstartet", noe hun har bivånet der jeg har dratt og dratt og dratt..... og atter dratt før den omsider startet! mvh Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Båtdrømmeren Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Er dette en "ny" båtmotor eller noen som har kjøpt opp rettighetene til en noe eldre kjent motor som "Yamaha" Silva? Ligner veldig på Tohatsu syns jeg. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Hvis en voksen mann har problemer med å dra i gang en ny påhengsmotor (og sers en liten en) etter de riktige prosedyrer mener nå jeg det må være noe hakkende galt, men det er nå min mening. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.