Jump to content

ønsker informasjon om og bilder av ibiza 17

detsamme

Recommended Posts

Hei!

Jeg har sett det finnes en 17 foter fra ibiza. Jeg har prøvd å søke både her på forumet og hele internett for å få informasjon om, og bilder av båten, men ikke lyktes særlig godt! Derfor hadde det vert morro om de som vet noe om båten, har bilder av båten, erfaring, spessefikasjoner eller lignende kunne delt det her!

Jeg syntes denne båten virker intresang fordi det skrives mye bra om ibiza 19 sport, som ser sporty ut, men jeg ønsker en litt mindre båt. Det ser ut som ibiza 19 har samme skroget bare 2 fot større?

Hviss jeg skulle hatt en kunne jeg også vert intresert i å ha midkonsoll på den og generelt gjøre den så lik den nyeste modellen av ibiza 19 sport som det er mulig å få den.

På forhånd takk for svar! og vennligst ikke grill meg dersom jeg har gjort no feil da jeg er ny på forumet;P

Hei, hadde en slik for noen år siden en 1995 modell med 50 HK Yamaha 4-takt. Har desverre ikke noen bilder for hånden, men det ligger en på finn som du kan se:

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...ll&tot=null

Den er vel drøye 5 meter lang og 1.90 bred. Dyp v bunn slik at den tar sjøen meget bra. Men derfor også litt ustabil sideveis når du ligger stille. Konsollen dekker 2 personer. Hvis du skulle ha midtkonsoll på denne måtte den bli smal. Vær obs på selvlenserhullet, ligger litt lavt. Bør lukkes før du tar fler oppe i båten ellers kan du bli våt på beina.

Vi hadde en slik båt i flere år. Hadde 60hk, og det var en veldig god og passelig motor til båten.

Kjempegod båt, som var utrolig sjøsterk! Aldri kom det sprut ombord heller.

Den er litt smal og krenger litt når en er alene ombord, men det er ikke noe problem.

Vi hadde en god annonse med masse bilder på finn da vi solgte båten, men bilene er forsvunnet fra annonsen nå....

Kan sikkert laste opp litt senere dersom du ønsker det.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Fant i farten bare bilder av båten på land. Som dere ser var vår båt ganske røfft behandlet, og hadde en god del hakk og sår. Kjøpte den brukt og billig av en bossmann.... :fishing:

Med at båten krenger mener jeg at den legger seg over på siden. Ikke så mye, men nok til at du merker det. Jeg så aldri på det som noe problem.

ibiza17.jpg

ibiza172.jpg

ibiza173.jpg

ibiza174.jpg

ibiza175.jpg

ibiza176.jpg

ibiza177.jpg

ibiza178.jpg

ibiza179.jpg

ibiza1710.jpg

ibiza1711.jpg

Håper disse bildene hjalp deg litt på vei.... :yesnod:

Redigert av Seilaren (see edit history)

Fritjof Brandt

Tusen takk! Dette hjalp meg veldig!

Jeg ser at det å bytte til en midtkonsoll, for å få denne til å ligne mer på ibiza 19 vil bli vansklig fordi konsollen er i et med skroget.

Det å skjære bort konsollen og få det til å bli en pen vegg der igjenn er vel ikke bare lett!? Har noen erfaring med det fra tidligere?

Tror nok ikke det er så lurt å flytte på det konsollet nei. Du kan vel også risikere å "ødelegge" den slik at den ikke lengre er selvflytende, selv full med vann. Den skal være selvflytende, selv fylt med vann. Det har jeg ikke testet, men jeg har testet den halvfull med vann. Det gikk helt greit, og selvlenseren tømte båten helt på noen minutter. (Tunglastet båt, bestemor i baugen og taubåt med krappe og høye bølger.... :rolleyes: )

Men jeg er helt sikker på at det finnes noen få fabrikkbygde Ibiza 17 Sport med midtstilt konsoll. Jeg har sett dette. Helt sikkert de siste modellene. Men jeg ser for meg at det blir veldig trangt og upraktisk. Med mindre konsollet på de båtene er mye smalere....

Ibiza 17 Sport er forresten 16, "et eller annet" fot. Den er nærmere 16 enn 17 fot.... :crazy:

Fritjof Brandt

Ok, da finnes det tydlig vis flere modeller! Fint om noen kan beskrive den / de andre modellen(e). Og selvfølgelig hviss noen har bilder også! (for å få informasjon om hva forskjellen er)

Jeg vil vel si at dette streker under at det er for lite informasjon om denne båten, så hviss dette kan bli en tråd som kan være til hjelp for andre også så er jo det bra!

Jeg lurer også på hva som er anbefalt motorstørelse? Og ca hastighet med den største motoren som er anbefalt?

maks motor 60 hk fart med maks motor.

35 knop 1 person

33 knop 2 personer

31 knop 4 personer

fart med 50 hk

31 knop med 1 person

29 knop med 2 personer

27 knop med 4 personer

fart med 30 hk

27 knop med 1 person

ibiza 16 sport har vært levert med mitkonsol

ibiza 17 sport har kun vært levert med sidekonsol mener jeg?

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

• 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...