Kodvaag Startet 11.April.2009 Link til dette innlegget Startet 11.April.2009 Har kjøpt et sett snapdaviter, som jeg skal montere på badeplattformen på Joda'en. Gummibåten (fabrikkny, ukjent merke, myk bunn) er kun ei lita flis på 2,3 meter, ikke særlig tung. Jeg lurer på om det er for nærme å montere snapdavitene, sånn som jeg har satt de løst på bildet. Grunnen til at jeg vil ha de så nærme, det er for å ikke få de opp i rattata hvis du sitter på siden av badeplattformen, og skal hoppe nedi vannet. Dersom jeg kan montere de der de er på bildet, så er de ikke så mye i veien, siden den nedfellbare badestigen er der uansett. En til fordel med å montere de der, er at de kommer nokså nærme den langsgående forsterkningsbjelken som går på undersiden. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Kodvaag Svart 11.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Skal ta turen i kveld og hente gummibåten, så jeg får målt og merket hvor festene må limes... Ingen som har innvendiger om plasseringen min? Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Frøken Fryd Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Ikke lim noe før båten ligger på sjøen. Hvor høyt er det fra badeplatformen og ned? Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Kommer de for langt inn på platformen? Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Kodvaag Svart 11.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Ikke lim noe før båten ligger på sjøen. Ok. Tas til følge. Ved nærmere ettertanke, etter å ha lest det du skrev, så tror jeg det er lurt. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Explorer Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Det er best å lime de slik at du må løfte båten litt for å huke de på, da unngår du at beslagene ligger å bråker på natten...ellers så tror ikke jeg at det er noe problem å montere de med den avstanden når gummien er så kort. Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Snap davitene kan du selge. Badestigen fungerer fint som "nedre hengsle" Legg gummibåten på tvers bak.... Legg badestigen over...... Bor et hull i stigen, det "pinnen" for åren treffer- Vips, du har en nedre hengsle..... Gratis. Dette funker, kjørte rund med løsningen mange år, på min Scand Nordic. Sitér dette innlegget Link to post
scania Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 bilder? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.