Gudrun Startet 11.April.2009 Link til dette innlegget Startet 11.April.2009 Dette må være det vi kaller selvbygget i ordets rette forstand. En 50 fots katamaran som eier har brukt 13 år på.... Gratulerer med endelig å ha fått båten på fjorden! Håper eier får mange mange år med båten og familien langs kysten. Står respekt bak et slikt prosjekt! http://www.driva.no/nyheter/article4914167.ece Sitér dette innlegget Link to post
yevensen Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Dette så flott ut. Hadde vært artig hvis noen på BP kjente til Bjørn Neergaard og kunne skaffet litt mer info og bilder. Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Båten så kjempeflott ut, men jeg er jamen imponert over sjøbua også!!! Det var litt av en dør....! Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
SandAnker Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Var en stor og flott sak, noen som vet hvordan den ser ut innvendig? Sitér dette innlegget Link to post
Thomas Riis Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 kjempeflott båt. noen som har bilder fra invendig? Sitér dette innlegget Det perfekte liv inneholder sommer, sol, båt, damer og alkohol. Link to post
gammabusa Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Fantastisk, litt av ei skute, håper den svarer til forventningene for byggeren..!!! Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Kjempejobb, denne karen har gjort- han skulle hatt medalje. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Camor Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Det blir litt tamt å snakke om "den gang jeg bygde en Sjømann 22 fra bunnen av" etter dette. For et pågangsmot og ikke minst å nå målet. Her er det en jobb for BP-medlemmene å finne båten og ta en masse bilder utvendig og innvendig. Og gratulere eieren fra alle her på forumet (tillater meg den). Kanskje han har bilder fra byggingen også. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Fant flere bilder her: http://www.auraavis.no/lokale_nyheter/arti...t=0&serie=0 Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Ingar Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Gratulerer fra meg også, utrolig hva noen kan få til med tålmodighet og pågangsmot. Litt på siden, men det var en stoor katamaran her nede for endel år siden. Mener at den også var bygget av én person alene, som helårsbolig. Lå endel ved brygga i Høllen. Noen som kjenner den og vet hvor den er blitt av? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 14.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Et par bilder til fra dette prosjektet.... http://www.driva.no/nyheter/sunndal/article95498.ece Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 Synns denne så veldig bra ut Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 Fin båt. Men så litt skyssbåtaktig ut. Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 24.April.2009 Link til dette innlegget Svart 24.April.2009 Etter min smak. Nydelig design med moderne linjer i harmoni ; synes mange av dagens båter ser ut som mislykket virvar av linjer alle veier. Legger merke til harmonisk proposjon mellom skrog/overbygg :yesnod: Helt subjektivt, selvsagt Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 25.April.2009 Link til dette innlegget Svart 25.April.2009 Eneste burde vel vere litt lettere ankomst til til akterdekk via plattform eller noe? Men båten blir vel ikke liggende ved flytebrygge kanskje, og da er ikkje problemet så stort... Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 25.April.2013 Link til dette innlegget Svart 25.April.2013 Og da var båten kommet ut til salgs.. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 25.April.2013 Link til dette innlegget Svart 25.April.2013 Link til annonse? Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
KjetilSt Svart 25.April.2013 Link til dette innlegget Svart 25.April.2013 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=40817546 Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 25.April.2013 Link til dette innlegget Svart 25.April.2013 Pen på utsiden.. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 26.April.2013 Link til dette innlegget Svart 26.April.2013 Den så veldig uferdig ut. ingen portter i akterspeil eller dekkssider for å komme seg i land. Hva med tekniske instalasjoner? Jeg synes ikke beisa furudører er så fint ombord i en båt. Det var veldig mye bokser hjørner ol. Vi har heldigvis ikke samme smak.. da ville det vært kjedelig, men hadde jeg skulle laga inredning ville det vært helt annerledes. likte heller ikke utvendig design noe særlig. Men dette kan bli en flott båt for en nevenyttig kar med masse penger :-) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
index Svart 26.April.2013 Link til dette innlegget Svart 26.April.2013 Mye båt for pengene, helt klart! Men samtidig så løsningene veldig "hjemmelaget" ut, det skal nok litt til for å få det preget profesjonelt bygde båter har... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Knutzen1 Svart 27.April.2013 Link til dette innlegget Svart 27.April.2013 Hadde et 80-talls preg innvendig... Er nok et evigvarende prosjekt for spesielt interesserte Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 27.April.2013 Link til dette innlegget Svart 27.April.2013 Gi bort pris men likevel klages det. Skulle denne vært innredet som en cabincruiser og ikkje som en leilighet hadde den kostet flerfoldige millioner Sitér dette innlegget Link to post
Knutzen1 Svart 27.April.2013 Link til dette innlegget Svart 27.April.2013 Ingen klaging, kun min mening. Det er fritt frem for alle som liker den stilen Plutonium ;) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 27.April.2013 Link til dette innlegget Svart 27.April.2013 Var ikke meninga å klage fra min side. Men skulle jeg satt av tid og penger til et sånt prosjekt ville jeg ha bygget den med lit mer proffesjonelle tekniske løsninger. jeg har vært med på å konstruere/bygge en DNV klasset katamaran for yrkesbruk og vet at Dette blir alt for dyrt for en privatperson. Så prisen er det ingen ting å si på, så her betaler du kun for Scaniane og material! Ser ikke noe særlig stor verdi på utrustning forøverig. Annonsen viser ikke et bilde av tekniske løsninger eller skrogkonstruksjon. Og ærlig talt hvilke båtleverandører selger båter med beisa furudører. Hvis det å eie størst mulig båt for minst mulig penger er formålet har jo byggeren lykkes. Andre er mer optatt av design tekniske løsninger kvalitet i alle ledd samt solide bruksegenskaper. Leit om prosjektet har gått i grus pga båtbyggers sykdom. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.