Jump to content

Dreamcat 50 sjøsatt


Gudrun

Recommended Posts

Det blir litt tamt å snakke om "den gang jeg bygde en Sjømann 22 fra bunnen av" etter dette. For et pågangsmot og ikke minst å nå målet. :flag:

Her er det en jobb for BP-medlemmene å finne båten og ta en masse bilder utvendig og innvendig. Og gratulere eieren fra alle her på forumet (tillater meg den). Kanskje han har bilder fra byggingen også. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Gratulerer fra meg også, utrolig hva noen kan få til med tålmodighet og pågangsmot.

 

Litt på siden, men det var en stoor katamaran her nede for endel år siden. Mener at den også var bygget av én person alene, som helårsbolig. Lå endel ved brygga i Høllen. Noen som kjenner den og vet hvor den er blitt av?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 3 år senere...

Den så veldig uferdig ut. ingen portter i akterspeil eller dekkssider for å komme seg i land. Hva med tekniske instalasjoner? Jeg synes ikke beisa furudører er så fint ombord i en båt. Det var veldig mye bokser hjørner ol.

Vi har heldigvis ikke samme smak.. da ville det vært kjedelig, men hadde jeg skulle laga inredning ville det vært helt annerledes. likte heller ikke utvendig design noe særlig. Men dette kan bli en flott båt for en nevenyttig kar med masse penger :-)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Var ikke meninga å klage fra min side. Men skulle jeg satt av tid og penger til et sånt prosjekt ville jeg ha bygget den med lit mer proffesjonelle tekniske løsninger. jeg har vært med på å konstruere/bygge en DNV klasset katamaran for yrkesbruk og vet at Dette blir alt for dyrt for en privatperson. Så prisen er det ingen ting å si på, så her betaler du kun for Scaniane og material! Ser ikke noe særlig stor verdi på utrustning forøverig. Annonsen viser ikke et bilde av tekniske løsninger eller skrogkonstruksjon. Og ærlig talt hvilke båtleverandører selger båter med beisa furudører. Hvis det å eie størst mulig båt for minst mulig penger er formålet har jo byggeren lykkes. Andre er mer optatt av design tekniske løsninger kvalitet i alle ledd samt solide bruksegenskaper. Leit om prosjektet har gått i grus pga båtbyggers sykdom.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...