Mr. Hilde Startet 11.April.2009 Link til dette innlegget Startet 11.April.2009 Hei Har en Robertson AP 300 autopilot med et Robertson RFC 300 Fluxgatekompass. Ved klargjøring av båten for sesongen oppdager jeg at kompasset ikke tilbakemelder korrekt kurs til displayet. (AP 300P) Det vil si at den kun viser 10 grader forskjell på en 360 graders runde (Ligger fast på rundt 310 grader +-) Alt ser normalt ut og det kommer ingen feilmeldinger. Ved frakobling av kompasset meldes dette riktig nok som feil. Har prøvd å flytte kompasset og har også satt opp hele systemet på nytt, uten resultat. Kalibreringsrutinen for kompasset starter helt normalt, men jeg gav opp etter 12 runder. ingen feilmelding. Er det noen her på forumet som har noen gode råd, eller kan hjelpe meg med følgende spørsmål: 1) Er det sansynelig at det er kompasset som har feilen, eller kan feilen ligge i elertronikkenheten? 2) Kan man finne dette ut på en enkelt måte? 3) Fluxgatekompasset er produsert i 1992. Vil dagens kompass eventuelt kunne erstatte dette? 4) Er det noen som har en oversikt over forhandlere av Robertson/Simrad produkter? Ser at det er god trafikk her inne selv om det er påske, så jeg håper på svar. Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Hilde Svart 14.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Ikke mye respons her gitt Autopiloten er fra 1992. Hvor lang levetid bør man forvente av slikt utstyr? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.