Båtdrømmeren Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Flott båt. Kjenner selger å det er en kar som kan båt. Kan føle deg trygg der, Han er en ærlig kar. Det du har kjøpt har du fått. Sitér dette innlegget Link to post
Linn Christina Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Har hørt at varmeveksleren har en spesiell konstruksjon som i noen tilfeller kan bli tett på BMW190. Det går an og bygge om til Mercruiser varmeveksler hvis nødvendig. Men som de sier (Fredrikstad marine service) det handler for det meste om service og vedlikehold, da holder det som regel. Ellers er blokka på den motoren som en Mercruiser 4.2L (VM Motori 706). Tror det kun er blokka som er lik, dog med en litt annen boring. BMW190 har også en annen type topper, 2 topper som dekker 3 sylindere hver. Mercruseren har 6 topper en til hver sylinder. Og et annet kjølesystem og manifoiler. Kjenner/hvet hvem den tidlige eieren er og han har ikke hatt noen problemer hva jeg hvet. Jeg har hele reperasjons hånboken til Mercruiser D-Tronic 4.2L i PDF format (12mb) Hvis du vil ha den kan jeg sende den på mail eller noe. Hve er forskjellen på 165HK og 180HK (BMW190) ? er det 4.2L på 165HK motoren også? Det er 6 topper på 190 motoren, hadde en scand baltic med en sånn motor, første året røk det 3 topper andre året røk det 1 topp til Da var tålmodigheten slutt og 14 dager etter siste rep var båten for salg... Selv om motoren var ettermontert kjøler var det bare trøbbel. Men jeg tror 165hk motoren er av bedre kvalitet... Sitér dette innlegget Link to post
Wandalen Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 Gratulerer med ny båt.BMW 180 er på 3,6l og ikke helte den samme som 4,2. Blokka på 165 er den samme. Vi hadde en 180 i en Inlander for noen år siden, hadde aldri problemer med denne. Den hadde 6 løse topper, en til hver sylinder.4,2l til Mercruiser er vel på 220 hk? Den Mercruiser motoren som tilsvarer denne har 180 og har et volum på 3,6l Lykke til. Mulig jeg surrer med toppene , jeg var og tittet på en BMW motor for 1 1/2 år siden. 3,6 L og 4,2 L er vel samme motor men med forskjellig borring? Klippet fra nett : BMW ga opp sin marinemotorsatsing i 1989 og solgte hele ruklet til MerCruiser med visstnok en god del motorer i inventar. MerCruiser fortsatte å selge disse motorene som henholdsvis: 636-D-TA 1989 (Antatt BMW-motorene evt omlakkert & nye klistremerker) D-219 TURBO AC 1990-1993(så godt som identisk med over - fortsatt med BMW -designede kjølesystemet) På denne tiden begynte også MerCruiser å selge en rekkesekser med 4,2 liter volum basert på den samme grunnblokka fra VM. Denne motoren ble kalt D-254 og lever den dag idag som 4,2 liter serien fra MerCruiser på opptil 350 HK. D-219 og D-254 er i bunn og grunn samme motoren med noen detaljavvik i tillegg til volumet da. Her finnes det en del fine manualer i PDF format som gir god service beskrivelse BMW pars and manuals Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.