Verrie Startet 11.April.2009 Link til dette innlegget Startet 11.April.2009 Radaren ombord i båten vår har vært utenfor drift i mange år, som følge av bobåtstatus. Denne ønskes settes i stand, alternativt fjerne dersom den ikke lar seg reparere. Noen som har forslag til problemløsninger utfra vedlagte bilder ? Første bilde viser type radar : Neste bilde viser skjermbilde med feilmelding nederst " No data " Takker for alle innspill..... Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 14.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Jeg løfter dette emnet grunnet manglende respondering. Mange på ferie i påsken i år ? Jeg har fått 1 tips, kablene er ømfintlige, man bør teste disse. Noen som har andre tips ? Hvor kan jeg få lånt utstyr til test av kabler for eventuelle brudd etc ? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Min første tanke er: "kontaktvansker og løsaktige forbindelser" Jeg ville nok ha gått over alle kabeltilkoblinger både opp og nede, dvs alle klemmer hvor forbindelseskabelen mellom de to enhetene er festet. Et godt skrujern og litt spray kan gjøre underverker der hvor saltholdig atmosfære har fått anledning til å starte diverse korrosive prosesser. Men du skal ikke spandere mange timene fra en servicemann før du legger ut mer enn hele radaren er verdt . . . . Lykke til uansett hva du velger! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
BMP Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Troe ikke problemet er dålig kontakt da hadde du fåt feilmelding men det er jo vært og sjekke. Hva skjer om du skrur forsterkningen på fult (blir skjermen hvit av støy) hvis ikke byt osilatordioden som sittet i MICrn oppe i antennen den koster ca kr 100,-. Om skjermen blir hvit av støy når du skrur opp forsterkningen kan det være Magnetronen byttes enkelt men en ny koster noen tusenlapper. Den radaren du har er produsert av JRC om du ikke får hjelp og deler fra Belamarin kan du prøve Pronav. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.