enrico Startet 24.Mai.2004 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2004 hallo der ute. føler at jeg bruker dere bare når jeg har trøbbel med noe eller det er noe jeg lurær ille på. er det greit eller ? har ikke noen stor maritim erfaring men jeg lærer for hver dag som går men er særdeles takknemlig for å lære av andres i dette fora ser at det er en del mishagsytringer/misunnelse mot kameraten som vant VHF lotteriet og som er "ukjent" blandt forumets seniorer. er det bedre å jatte med i mange innlegg for å få flere striper eller holde kjeft til man kan bidra med noe vuttugt ? ser at jeg har fått fjernet min etterlengtede vinkel etter 10 innlegg og påny er "nylig påmønstret" noen som mener noe om dette ? ps :innlegget er skrevet som et ledd i å få nok innlegg til å få tilbake min vinkel Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 24.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2004 Jeg har tidligere erfaring fra frivillig arbeid. Man måtte binde segtil å holde på i tre år. En vanlig (og forventet) progresjon var da: 1. år: Lærling, suge til seg mest mulig kunnskap fra de mer erfarne. 2. år: Bruke det man har lært. 3. år: Lære opp nye. Selvfølgelig var det glidende overganger og overlappende roller, men i hovedsak var det slik det fungerte. Noe tilsvarende blir det jo på Baatplassen. Hvis alle kunne alt, kunne man jo legge ned hele butikken. Selv har jeg stort sett svart på andres spørsmål, men det gjør jeg jo fordi jeg syns det er artig. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
El Alferez Svart 24.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2004 Så lenge du lærer hver dag, har du vel sikkert noen erfaringer å dele med andre, bare det "rette" temaet kommer opp? I hvert fall hvis du har så mye trøbbel som det høres ut som, kan du vel også fortelle om mer eller mindre vellykkede løsninger på disse? Hva angår STRIPEN, (ikke vinkel, men STRIPE) er den jo rett rundt hjørnet for din del. Vinkler er for de som ikke vet bedre enn å løpe i ring i skogen, eller sliter med Sitér dette innlegget Link to post
Syvert Svart 24.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2004 hallo der ute. føler at jeg bruker dere bare når jeg har trøbbel med noe eller det er noe jeg lurær ille på. er det greit eller ? ps :innlegget er skrevet som et ledd i å få nok innlegg til å få tilbake min vinkel Heisan stripejeger enrico Det er vel aktiviteten her inne på Baatplassen som er det viktigste og da følger stripene med på kjøpet. De aller fleste av oss her på Baatplassen er jo her fordi vi har trøbbel med et eller annet eller fordi det er noe vi lurær på. I tillegg er det mange som gjerne vil dele sine båtgleder og -erfaringer med andre. For min egen del, som jobber med sjø- og båtliv til daglig, er Baatplassen uunnværlig kilde til informasjon om hva som opptar båtfolk og hva de mener om både dette og hint. Dessuten kan jeg få synspunkter på viktige saker som KNBF jobber med. Derfor er det selvfølgelig helt greit at du er en ivrig deltaker på Baatplassen på dine egne premisser, striper eller ikke striper...mener nå jeg... Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
SveinHa Svart 24.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2004 er det bedre å jatte med i mange innlegg for å få flere striper eller holde kjeft til man kan bidra med noe vuttugt? For min del mener jeg at "å jatte med" er en uting da essensen i innleggene lett forsvinner i "jatt". ser at jeg har fått fjernet min etterlengtede vinkel etter 10 innlegg og påny er "nylig påmønstret"Stripene dukker nok opp igjen uten alt for mye jatt Spør og grav så ordner det seg, men vær helst mest mulig saklig. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
unknownuser Svart 24.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2004 For min del mener jeg at "å jatte med" er en uting da essensen i innleggene lett forsvinner i "jatt". ...vær helst mest mulig saklig. Uten å "jatte med" må jeg bare få si at det har blitt mye "jatting" og nærmest koseprat i mange i utgangspunktet interessant tråder, men som jeg ikke gidder å følge med på lengre fordi altfor mange uten kunnskap om temaet som "bare jatter med"... Synd, egentlig. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 24.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2004 Vel vet faktisk ikke om jeg er så enig jeg,, Jeg er vel en jatter siden jeg kan minimalt om motorer osv. men jeg spør en del da, og etter et visst antall år på sjøen så har man da plukkket opp en del erfaring selv om de i utgangspunktet ikke er selvopplevd. En del av kosen her på baatplassen er at jeg faktisk føler at jeg kjenner en del folk her selv om jeg ikke har møtt de. Det føler jeg nok siden det er en del koseprat her inne, Hadde det kun vært saklige nøkterne fagbeskrivelser ville vi nok mistet mange "nykommere" i et tidlig stadium. så kom igjen alle sammen , det mangfoldet og den hyggelige tonen som gjør denne plassen til en hyggelig og faglig baatplass.. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Ingar Svart 24.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2004 ser at jeg har fått fjernet min etterlengtede vinkel etter 10 innlegg og påny er "nylig påmønstret"Bare en kommentar til dette.Vi reviderte for en tid tilbake grensene for de forskjellige "grader", dette førte til at de aller fleste ble degradert.... https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...323991;start=13 Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 24.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2004 .... Hadde det kun vært saklige nøkterne fagbeskrivelser ville vi nok mistet mange "nykommere" i et tidlig stadium. så kom igjen alle sammen , det mangfoldet og den hyggelige tonen som gjør denne plassen til en hyggelig og faglig baatplass.......Er helt enig med Pjolter! (jatter jeg nå, eller.... ) ----- det at vi "tør" å være litt vennlig, personlig og familiær, og dertil hører "kosepraten" her - er etter min mening oppskriften på et engasjerende forum. Samtidig oppfatter jeg forumet her som "tilgivende" og "overbærende" med nok takhøyde hvis man har "lagt ei blemme" og kanskje har "tullet seg bort" litt.....Like mye som de fleste er oppriktig opptatt av at "vi skal ha det godt" og viser omtanke og ekte medfølelse hvis noe går galt med enten forumet eller båten / motoren til en av medlemmene. Dette kaller jeg for ekte engasjement! Skal du bare ha tørr og teknisk fagprat er nok ikke dette forumet det første valget, nei! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
enrico Svart 26.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2004 mange fornuftige mennesker i dette fora gitt. ikke overrasket egentlig. skal prøve å bidra med mitt etter hvert som erfaringen kommer og jeg lover å gripe "tastene" når jeg har noe å komme med. Sitér dette innlegget Link to post
Atco Svart 26.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2004 Jeg er enda ganske fersk på dette forumet. Siden jeg akkurat har kjøpt båt (har kjørt mye båt opp gjennom årene, men dette er den første jeg eier selv) så har jeg ikke postet så mye....enda.... Årsaken er todelt: 1: Jeg har ikke hatt så mye å bidra med enda og ikke minst: 2: Dette forumet er så komplett og genialt bygget opp, at det er ikke den ting jeg har lurt på som jeg ikke har funnet ut av ved å bruke søkefunksjonen, nevner her at "kategorier" er absolutt helt genialt, noe av det beste jeg noen gang har sett :lol: Jeg vil nevne at jeg har brukt Internett i over 10 år, og sett/fulgt "haugevis" med forumer, mer spesifikt innen flyging/flysimulator/modellfly og PC hardware/software. Jeg har sett uttallige forumer gå "til grunne" p.g.a enorme "flame-wars" , og også andre som har gått samme vei, p.g.a liten aktivitet. Face it, det er ingenting mere kjedelig enn et forum hvor det postes 2 meldinger i uken Etter å ha "lurket" rundt på Baatplassen noen uker, så vil jeg si følgende: Ikke endre på noen ting m.h.t innleggene deres!!!!!!!!!!!!!!!1 Her har dere klart å lage det i mine øyne perfekte forum: Det har en trivelig atmosfære, masse hjelpsomme mennesker, og man har fått akkurat den "hjemmekoselige" følelsen Bra forumer er veldig vanedannende, (believe me!) og når et forum har nådd det punkt hvor det er masse mennesker som begynner dagen med å sjekke meldinger, for så å stikke innom flere ganger i løpet av dagen, så er det en klar vinner. Og det er jeg sikker på at mange her gjør, ikke sant Det at det noen ganger blir litt "små krangling" er bare fint, helt greit med litt temperatur inne i mellom, det gjør det bare enda mere spennende Så bare fortsett som dere gjør, jeg storkoser meg her /me steps down from the soapbox Sitér dette innlegget Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen.... Link to post
bliss X Svart 26.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2004 hallo der ute. føler at jeg bruker dere bare når jeg har trøbbel med noe eller det er noe jeg lurær ille på. er det greit eller ? har ikke noen stor maritim erfaring men jeg lærer for hver dag som går men er særdeles takknemlig for å lære av andres i dette fora ser at det er en del mishagsytringer/misunnelse mot kameraten som vant VHF lotteriet og som er "ukjent" blandt forumets seniorer. er det bedre å jatte med i mange innlegg for å få flere striper eller holde kjeft til man kan bidra med noe vuttugt ? ser at jeg har fått fjernet min etterlengtede vinkel etter 10 innlegg og påny er "nylig påmønstret" noen som mener noe om dette ? ps :innlegget er skrevet som et ledd i å få nok innlegg til å få tilbake min vinkel Hei enrico Jeg synes ikke man skal jatte for å få flere vinkler e.l. Her er alle likeverdige enten man har postet 0 eller 1.000 innlegg, og enten man har 50 års erfaring eller er nybegynner. Jeg håper forumet er og vil bli til nytte, men også til glede. Flere andre har sagt det før, men jeg vil likevel gjenta det: Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar. Jeg tror heller ikke at den ytringen om VHF tildelingen var så veldig alvorlig ment. Lasse Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.