Kjetel Startet 11.April.2009 Link til dette innlegget Startet 11.April.2009 Hei, skal over til England for å se på en Princess 330, som jeg har fått forhandlet frem en god pris på, i hvertfall i forhold til hva den ligger til salgs for på nettet. "Problemet" mitt er at jeg ikke vet hva denne båten ville vært verdt i Norge hvis den skulle selges her hjemme. Båten er i god teknisk stand, men det er ikke akkurat utstyr fra i går som er montert i den. Vet at Tine III kjøpte en Princess 330 fra Stavanger, men så aldri annonsen på denne. hva tror dere denne båten ville blitt omsatt for i dag? Den jeg har funnet har skikkelige Davitere, aggregat og har 540 motortimer på loggen. TAMD41A maskiner. Lurer også litt på hvordan det er enklest å få den hjem? Funderer på å gå den hjem selv, men er redd det kan bli en lang og tøff reise. Thorlyn skriver her inne på båtplassen om når de hentet hjem en Princess 286, og det høres kanskje litt for lett ut??? Kanskje noen båt mennesker her, som jeg kan leie til jobben?? En annen ting er jo tiden somskal strekke til. Frakt til stavanger fra eiers side kom på £ 8400,-, kanskje litt i overkant dyrt? Sitér dette innlegget Link to post
Explorer Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Du får slå følge med en av princess konvoyene da vel.. www.norsbatsenter.com Sitér dette innlegget Link to post
Kjetel Svart 12.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 har vært inne på tanken, men de holder en marsj fart på 25 knop for å holde timeplanen sin, og P330 har maks fart på ca. 25, så de vil nok koste i fra meg.... Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Har sett mye etter båt iEngland jeg også men føler at det er litt "skummelt", litt tryggere å kjøpe en som ligger i båsen sin et sted hjemme her syns jeg. Er jeg feig kanskje? men uansett - Turen fra England er ikke noe å engste seg for, det er en fin tur Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Hansi Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Turen fra England er ikke noe å engste seg for, det er en fin tur Fin tur når været er bra og du har en båt som du kan stole på. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Send Trine IV en imail, så får du sikkert svar, han er en hyggelig kar. Sitér dette innlegget Link to post
Sea Oasis Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Jeg har vært i England og handlet Princess tidligere , også kjørt hjem for egen maskin. Hvis det er noen av dere som planlegger å kjøpe og frakte båt hjem send en im så kan jeg komme med noen råd og tips. Tror derimot ikke det er noe å spare på en båt båt som har verdi opp mot 1 000 000,- her hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Hvordan ligger det ann? Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Har sendt IM , men sånn for å nevne det . Da vi skulle handle regne vi ut på pappiret med alt , at en P-330 kom på ca 900.000- ferdig inn i norge .Men jeg fant ingen som hadde det utstyret og slik vår var ute ,derfor blei det handel i norge .Fant vel noen som hadde kommet ferdig tolla inn uten frakt/hjemmreise til rundt 800.000- .Men så skal du begynne å handle utstyr ++++ , det å reise til utlandet er jo litt mere greier på en måte om du er en vanlig båtkjøper . En ting til som også stoppa oss litt er hva om det baller på med masse feil å mangler , da begynner morroa tipper jeg . Vi fant en som var så mege bra utstyrt , til en pris vi syntes var grei til slutt . Etter påsketuren nå og mange venner å kjente har sett båten , så er det rimlig enstemmig .Dette var en bra handel , en flott båt sier alle og som sagt med alt av utstyr og litt til . Så lenge vi er fornøyde ,så er jo alt i vater er jo det som teller . Båten vår lå på Finn til 1.250- ,den var påkoster ca 400.000- . Så da regne vi med at nå slipper vi masse arbeid , men det er altid noe uannsett .Der kommer dette med utlandet inn igjen , men sikkert endel å spare å handle ute nå vil jeg tru. Men ta med deg en som kan båt , du ser ikke alt aleine .Lykke til , P 330 er en knall båt . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
onkel_ove Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Frakt til stavanger fra eiers side kom på £ 8400,-, kanskje litt i overkant dyrt? Hvis du gir meg mål (L+B+H) og vekt, samt sted i England, Så skal jeg gi deg fraktpris...er i bransjen Ove Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
Tine IV Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Kan jo kjøre den hjem jeg , om du ikke har tid . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Kjetel Svart 16.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Takker for alle tilbakemeldinger. Turen til England går neste helg. Jeg tar med meg en båtkyndig som skal være med å se i alle krinker og kroker, så får vi se. Til Onkel Ove: Båten er 11 meter lang, 3,6 meter bred og 5 meter høy. Ligger i sørvest england. ( Plymouth. ) Sitér dette innlegget Link to post
Explorer Svart 17.April.2009 Link til dette innlegget Svart 17.April.2009 Sjekk ut denne.. http://www.essexboatyards.com/boats/view.p...RT%20PRICE.html Er ihvertfall ett seriøst firma som selger den. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetel Svart 1.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2009 Da ble det ny båt fra England. Det ble desverrre ikke noe tur hjem på oss, fordi været har vært forferdelig der nede, så da blir det SeaCargo ser det ut for. Det blir masse godt arbeid for å få den i den stand som jeg ønsker. Båten er meget pen i skroget og alt rustfritt, har to maskiner som ser ut til å være godt tatt vare på, og ett Diesel aggregat som har ruslet hele 25 timer de siste fire årene. Ellers trenger den reperasjon av pakninger i fremvinduer, en del rep på treverk, ( kose jobb. ) og omtrekking av salong. Tror båten er ett godt "emne", og havner på rett under 700.000,- inn til Norge, men nå begynner investeringen. Alt av elektronikk står også høyt på ønskelisten. Blank å pen Utrolig hvordan bilder kan lyve, for her har jeg en del arbeid for å få finishen opp på ett bra nivå igjen. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 1.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2009 Grattis med ny båt Så jo flott ut da... TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Hans-Petter Svart 1.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2009 gratulerer med ny båt Sitér dette innlegget Link to post
Kjetel Svart 1.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2009 Takker og bukker..... Gleder meg til å få den hjem i havna. Fruen savner også å komme seg på sjøen, så nå haster det. Mye godt arbeid froran meg. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Grattis med flott båt, hvis du får den inn til Norge for rundt 700' må du vel ha spart noen hundretusen? Sitér dette innlegget Link to post
Svolværpostei Svart 2.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2009 Gratulerer med en flott båt. Der har du nok gjort et godt kjøp. Du må jo ha betalt under 500k for den der borte. Vurderte du å kjøpe elektronikk når du hentet båten? Skulle tro du kunne spart noen båtlapper. Hva slags hester er det i kjelleren? Har de hatt en god oppvekst? Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 8.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2009 Ser fin ut denne her Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.