Jump to content

Princess 330 prisleie i Norge kontra england.

Kjetel

Recommended Posts

Hei, skal over til England for å se på en Princess 330, som jeg har fått forhandlet frem en god pris på, i hvertfall i forhold til hva den ligger til salgs for på nettet. "Problemet" mitt er at jeg ikke vet hva denne båten ville vært verdt i Norge hvis den skulle selges her hjemme. :confused: Båten er i god teknisk stand, men det er ikke akkurat utstyr fra i går som er montert i den.

Vet at Tine III kjøpte en Princess 330 fra Stavanger, men så aldri annonsen på denne. hva tror dere denne båten ville blitt omsatt for i dag? Den jeg har funnet har skikkelige Davitere, aggregat og har 540 motortimer på loggen. TAMD41A maskiner.

Lurer også litt på hvordan det er enklest å få den hjem? Funderer på å gå den hjem selv, men er redd det kan bli en lang og tøff reise. Thorlyn skriver her inne på båtplassen om når de hentet hjem en Princess 286, og det høres kanskje litt for lett ut??? Kanskje noen båt mennesker her, som jeg kan leie til jobben?? :lol:

En annen ting er jo tiden somskal strekke til. :headbang:

Frakt til stavanger fra eiers side kom på £ 8400,-, kanskje litt i overkant dyrt? :eek:

Har sett mye etter båt iEngland jeg også men føler at det er litt "skummelt", litt tryggere å kjøpe en som ligger i båsen sin et sted hjemme her syns jeg. Er jeg feig kanskje? men uansett - Turen fra England er ikke noe å engste seg for, det er en fin tur

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Har sendt IM , men sånn for å nevne det . Da vi skulle handle regne vi ut på pappiret med alt , at en P-330 kom på ca 900.000- ferdig inn i norge .Men jeg fant ingen som hadde det utstyret og slik vår var ute ,derfor blei det handel i norge .Fant vel noen som hadde kommet ferdig tolla inn uten frakt/hjemmreise til rundt 800.000- .Men så skal du begynne å handle utstyr ++++ , det å reise til utlandet er jo litt mere greier på en måte om du er en vanlig båtkjøper . En ting til som også stoppa oss litt er hva om det baller på med masse feil å mangler , da begynner morroa tipper jeg . Vi fant en som var så mege bra utstyrt , til en pris vi syntes var grei til slutt . Etter påsketuren nå og mange venner å kjente har sett båten , så er det rimlig enstemmig .Dette var en bra handel , en flott båt sier alle og som sagt med alt av utstyr og litt til . Så lenge vi er fornøyde ,så er jo alt i vater er jo det som teller . Båten vår lå på Finn til 1.250- ,den var påkoster ca 400.000- . Så da regne vi med at nå slipper vi masse arbeid , men det er altid noe uannsett .Der kommer dette med utlandet inn igjen , men sikkert endel å spare å handle ute nå vil jeg tru. Men ta med deg en som kan båt , du ser ikke alt aleine .Lykke til , P 330 er en knall båt .

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

• 2 uker senere...

Da ble det ny båt fra England. Det ble desverrre ikke noe tur hjem på oss, fordi været har vært forferdelig der nede, så da blir det SeaCargo ser det ut for.

Det blir masse godt arbeid for å få den i den stand som jeg ønsker. Båten er meget pen i skroget og alt rustfritt, har to maskiner som ser ut til å være godt tatt vare på, og ett Diesel aggregat som har ruslet hele 25 timer de siste fire årene.

Ellers trenger den reperasjon av pakninger i fremvinduer, en del rep på treverk, ( kose jobb. ) og omtrekking av salong.

Tror båten er ett godt "emne", og havner på rett under 700.000,- inn til Norge, men nå begynner investeringen.

Alt av elektronikk står også høyt på ønskelisten.

2049669_1.jpg

Blank å pen

2049669_2.jpg

2049669_5.jpg

Utrolig hvordan bilder kan lyve, for her har jeg en del arbeid for å få finishen opp på ett bra nivå igjen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...