Jump to content

Slark i veivaksel? (TMD30)

Seesnake

Recommended Posts

Hei i gjen. :confused: Før jeg tok av rem-hjulet på veivakselen la jeg merke til en ting. Jeg kunne dra litt ( noen få mm)i rem-hjuet som sitter på veivakselen . Skjønner da at dette ikke kan være helt riktig. Sitter det et lager i front som jeg lett kan bytte etter at rem-hjulet er tatt av??? :confused::confused: Remhjulet er av nå pga rengjøring. Noen som har vært borti dette før? Eller går det an å etterstramme senterbolten på veivakselen??? blei overasket over dette for å si det mildt!!! :cryin::cryin: Håper noen kan forklare meg dette. Kompetansen ligger i gjen hos dere...

NB rem-hjulet er like helt og uten slark.

Hilsen Seesnake :blush:

Nei.

Nei.

Ja, noe må kanskje gjøres på sikt. Vi snakker i så fall om nye rammelagre, og da må motoren ut av båten. En del arbeid: Av med gear, svinghjul, register, fremre og bakre tetning, ned med bunnpanna og ut med veiven. Jeg ville ha sjekket med noen som kjenner motoren først, kanskje det er vanlig med litt slakk på disse motorene. Kjedelig om du påtar deg såpass mye arbeid, og det viser seg at slakken er like stor etterpå...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

ja det er sant Index. tror jeg venter med det ja :eek: . Men på sikt skal jeg overhale hele maskinen. tror jeg da. Skulle vært artig og vist hvor mye et verksted skulle hatt for en slik jobb. men det blir i fremtiden. takk for svar. skal forhøre meg om det går ann å dra inn slakken på en måte. Personlig tror jeg det går an å bytte et lager eller en foring, men er litt usikker på dette. Ja selvfølgelig blir ting slitt..... :sad:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...