NovaMalin Startet 12.April.2009 Link til dette innlegget Startet 12.April.2009 Holder på å slipe ned kjølen. Det går unna på slipeskivene til vinkelsliperen gitt, så jeg trenger flere. Noen som vet hvor jeg får tak i slikt i Tønsberg eller omegn i morgen (2. påskedag). Kjøpte et par på Vallø marina i dag, men nå er de tomme.... Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Per Harald Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Kan du beskrive litt bedre hva du mener med slipeskiver? Har mye rart liggende. Hvilket materiale skal slipes. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Petter-B Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 (redigert) Jeg ville forsøkt på Plantasjen, de har oppe i hele påsken og har et begrenset utvalg med verktøy og tilbehør. Redigert 12.April.2009 av Petter-B (see edit history) Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
lippert Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Kan du beskrive litt bedre hva du mener med slipeskiver? Tror han er på jakt etter det Biltema kaller Flapdisc: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=88318 Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Per Harald Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Den har jeg ikke, men om man bruker Biltemakatalogen som referanse så har jeg nok: Navrondell som kan slipes med, og det som kalles grovrengjører for fjerning av maling og rust. Begge på side 232 og 233. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
NovaMalin Svart 12.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Jeg holder på å slipe bort gammelt bunnstoff og rust fra stålkjølen på en seilbåt. Har brukt slike flapdiscs som i biltema lenken - P40 Ø125mm. Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
MAHS Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 (redigert) < Redigert 13.April.2009 av Tinette (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 (redigert) Ring meg, så kan du få låne det jeg har liggende. 2-3 stykker ihvertfall. ni-to-null.. 33-fem-en-seks Bor i Tønsberg, skal til Vallø om 20-30 minutter... redigert: jeg har 2 nye flapdisc, 60 korning. 4 brukte flapdisc variabelt sliten+et uvisst antall kappeskiver mvh bavaria32sport Redigert 13.April.2009 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Windy37GM Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Noen som Kjenner Supernova? Han er sikkert i båten elns. har roterende stålbørster også.. Selv om svarern sier jeg har fri, trykk 3.. mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
NovaMalin Svart 13.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 (redigert) Tusen takk Bavaria32Sport! Jeg så ikke meldinga di før nå , har vært på Vallø i hele dag. Måtte bruke skrape til slutt for å få bort det siste , så et par flapdisks hadde spart meg for mye arbeid! PS: Plantasjen har ikke verktøy i det heletatt lenger, var oppe å sjekka. Redigert 13.April.2009 av SuperNova (see edit history) Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.